HTML

 

">

Bemutatkozás

Ez a blog válaszokat keres a miértekre, amik mindenkiben megfogannak. Nem az ellentétekre, hanem a hasonlóságokra hívja fel a figyelmet. Nem elválaszt, hanem egyesít. Hiszen mindannyian egyek vagyunk, egy végtelen nagy és értelmes multiverzum részei. Akik most, ebben a pillanatban egy Föld nevű űrhajóban száguldunk az emberi elme által ismert Univerzumban.

Facebook

Twitter

Oldallátogatottság

Friss topikok

Címkék

adó (1) agresszió (1) álom (1) amerikai álom (2) Ángyán József (1) áramlás (1) árvíz (3) árvízi védekezés (1) bank (2) bizalom (1) boldogság (1) brokerbotrány (1) családon belüli erőszak (1) demokrácia (2) diktatúra (2) diktatúra kiszolgálói (2) egzotikus fürdőhely (1) elemzés (3) emberi tulajdonságok (1) empátia (1) energiacella (1) energiahatékonyság (1) epigenetika (1) értékrend (5) érzelem (1) félelem (3) filmkritika (2) földtörvény (1) függőleges kert (1) gazdaság (2) gazdasági válság (6) hagyományos média (1) halálfélelem (1) hazugság (2) hitel (2) hitvilág (2) homoszexualitás (1) Horvátország (1) hó fogságában (1) ideghálózat (1) ikertornyok (1) infláció (2) ismeretlen (1) kamat (2) képmutatás (1) kísérlet (1) kitelepítések (1) klientúra (1) klimaváltozás (1) koncert (2) kőolajcsúcs (1) környezeti katasztrófa (1) korrupció (2) közösség (4) közösségi média (1) központosítás (3) kulisszatitkok (1) kutatás (2) lehallgatás (1) lélek (1) lentről felfele építkezés (1) maffiacsalád (1) márc. 15. (1) másság elfogadása (1) megbontó felfedezés (1) melegfelvonulás (1) mellrák (1) Nagy Testvér (1) nemzeti egység (1) nőgyűlölet (1) nők bántalmazása (1) nők közösségformáló szerepe (1) nyájszellem (3) nyaralás (1) olajcsús (5) olajhiány (1) olajpala (1) önhipnózis (1) önszerveződés (2) önzetlen segítség (1) önző gén (1) Orbán Viktor (6) összeesküvés elmélet (2) palagáz (4) parlamenti képviselő (1) parlamenti választások (1) pénz (2) pofon (1) politika (1) propaganda (3) pszichológia (2) pszichológus (1) robbantás (1) sokkos állapot (1) Szaúd-Amerika (3) Széles Gábor (1) szerelem (1) színjáték (1) társadalmi változások (1) természet (1) terrorizmus (1) titkosszolgálat (1) tolerancia (1) totalitárius rendszer (1) unortodox politika (1) választás (1) választások (2) változás (1) Valutaalap (1) városszépítés (1) végtelen nővekedés (4) vezető olajexportör (1) villamos (1) vízcsúcs (1) Yanni (1) zene (1) Címkefelhő

Budapest Észak-Déli Regionális Gyorsvasútja ("5-ös és 6-os metró")

2016.01.31. 23:30 Anonymus Gesta Hungarorum

Tarlós Istvántól megtudtuk, hogy világnézetében "a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" és ennek elkerülése érdekében - a BKK-t szétdarabolva - ismét az autóközlekedésre helyezné a hangsúlyt, amivel a múlt századba repítené vissza Budapest közlekedését. Ebben a blogban éppen arra keresem a választ, mit lehetne tenni, hogy Budapest valóban a XXI. század élhető világvárosa legyen és a tömegközlekedése meghatározó és népszerű legyen az ingázók körében is. Ehhez nem kellene mást tenni, csak éppen megépíteni Budapest S-Bahn rendszerét (Észak-Déli Regionális Gyorsvasúthálózatát), amit én az 5-ös és 6-os metróvonalaknak neveztem el. Az itt ismertetett metróvonalak nyomvonala részben lefedi a korábbról ismertetett elképzelést (5-ös metró), de én bátorkodtam továbblépni és egy "X" alakú észak déli regionális vasútvonalat álmodtam meg, ami Budapest területén metróként üzemelne és az ingázok nagy részének igényeit is teljességgel kielégítené.  A jelenleg ismert 5-ös metró helyett - közel azonos költségek mellett - én egy sokkal kiterjedtebb regionális vasútat képzeltem el, ennek megvalósítása esetén nem csak Budapest nyerne, hanem az egész régió (kb. 3,0 millió ember).

Azzal, hogy a kormány és a főváros közti egyezkedés révén (várhatóan) a HÉV vonalak átkerülnek az állam tulajdonába (feltehetőleg a MÁV kezelésébe) lehetőség nyílna a meglévő vasúti hálózat és HÉV vonalak összekötésével újabb hosszú metróvonalakat létrehozni, ezáltal több mint megduplázni Budapest metróhálózatát mint a metróvonalak hosszát, mint állomásainak számát tekintve. Természetesen az itt vázolt elképzelésben a HÉV vonalak esetén csak a vasúti síneket (nyomvonalakat) lehetne felhasználni, esetleg a felsővezeték tartóoszlopait, ha a metróvonal a felszínen közlekedne, hiszen az egész 5-ös és 6-os metró vonalán vasúti szerelvények közlekednének (pl. zöld színűre festett FLIRT motorkocsik, a jelenlegi HÉV kocsik színére utalva). Ezek áramellátása felsővezetékről történne, így biztosított lenne a meglévő vasúti motorvonatok alkalmazása. Ez ugyan nagyobb átmérőjű alagutat jelentene, de ezek költsége a mai technológia mellett elhanyagolható. Mielőtt a részletekbe mennék, mindjárt mutatnám a lenti sematikus képen, hogyan is képzelném el az 5-ös metró (fekete) és 6-os metró (vonal) nyomvonalait.

M5-M6-Metrovonal.pngBudapest lehetséges 5-ös (fekete) és 6-s (barna) metróinak nyomvonala

A legnagyobb költséget ebben az esetben természetesen Budapest belvárosában létrehozandó mélyvezetésű nyomvonalszakasz (nagyobb átmérőjű alagutakkal) és azok állomásai jelentenék (összesen 7 ilyen állomás lenne). Az 5-os metróvonal esetén a mélyvezetésű nyomvonal a Közvágóhídtól indulna észak felé és egészen a Dózsa Györgyi út fölötti vasúti felüljáróig tartana, ahol is összekapcsolódna a váci vasúti vonallal északi irányba. Csepelen végig közvetlenül a földfelszín alatt haladna követve a jelenlegi H7-es jelzésű HÉV nyomvonalát. A költségek csökkentése végett a Teller Ede út/Corvin út feletti vasúti felüljárót fel lehetne használni, vagyis itt a meglévő magastöltésen haladna a "metróvonal", akárcsak a Gubacsi híd esetén. Ez azt jelentené, hogy az esetleges leendő olimpiai megrendezés miatt is, az 5-ös metró a Gubacsi hídtól dél felé ismét a földfelszín alatt haladna (ezáltal nem vágva ketté Észak-Csepelt), majd a Szabadkíkötő állomásnál jönne fel a felszínre, hogy majd a Szentimre tér előtt ismét a földfelszín alá kerüljön. Habár a földfelszín alatti vonalvezetés drágítja a megvalósítást, de csak ebben az esetben beszélhetünk gyors közlekedésről (80km/h az alagútban ahol nincs semmilyen útkereszteződés vagy gyalogátjáró).

Az 5-ös metró a Szentimre tértől dél felé végig a II. Rákóczi Ferenc út alatt haladna egészen Csillagtelepig (vagyis a Csepeli HÉV-et nem csak az Erdősor utcáig hosszabbítanám meg, ahogy az a Balázs Mór tervben szerepel), ahol is nyugatra fordulna és a raktárak alatt a Rózsa utcával párhuzamosan haladna egészen a Rév utcáig, majd ezután a felszínen haladva érné el a Dunát, ahol egy újonnan kiépítendő vasúti hídon keresztül haladna át a Duna fölött és csatlakozna a meglévő vasúti hálózathoz Hároson keresztül Székesfehérvár és Százhalombatta irányába. Az általam elképzelt "5-ös metró" belvárosi nyomvonala részben megegyezne a korábbi elképzelésekkel (5-ös metró), azzal a különbséggel, hogy nem állna meg a Klauzál térnél (menetidő és kivitelezési költségmegtakarítás miatt), valamint a Lehel tér helyett a Ferdinánd hídnál lenne a megállója (a Podmaniczky út felé eső részén), ezáltal egy aluljárón keresztül a Nyugati Pályaudvar peronjaira közvetlen kijárási lehetőséget biztosítana. Az általam vázolt nyomvonal egy része megegyezik a Fővárosi Közgyűlés által jóváhagyott Balázs Mór tervvel is, azzal az egyszerűsítéssel, hogy elhagynám a Haller utca megállót (menetidő és kivitelezési költségek csökkentése végett). Összességében 5 mélyállomás lenne (a Közvágóhíd nem tekinthető annak): Boráros tér, Kálvin tér, Astoria, Oktogon, Podmaniczky út. A Podmaniczky út állomás után a nyomvonal észak-keleti irányba fordulna és közvetlenül a Dózsa György út feletti vasúti felüljáró előtt emelkedne fel a felszínre, ahol is csatlakozna a meglévő vasúti vonalhoz Vác irányába. Maga az 5-ös metró úgynevezett betétjárata (ami az ingázó vonatok közötti időben járna) csak Budapest területén közlekedne. Délen a Campona lenne a végállomása, ami nagyon közel esik az M0-as körgyűrűhöz és az M6-os autópályához, még északon az Angyalföldi vasúti állomás lenne a végállomása. 

A jelenlegi elképzelt 5-ös metró nyomvonalának legnagyobb fellelhető kritikája az interneten, hogy kihagyná a Batthyány teret, ami jelenleg egy nagyon fontos találkozási pont és ugyancsak elkerülné a Nyugati pályaudvart. Éppen ezért az én javaslatomban a 6-os metróhoz a H5-ös HÉV földfelszín alatti nyomvonalát teljesen felhasználnám és északi irányba új földfelszín alatti nyomvonalon a Zsigmond tér, Amfiteátrum, Flórián tér és Bogdáni út állomások beiktatásával vezetném a Filatórigát megállóg, ahol is csatlakozna a meglévő H5-ös HÉV nyomvonalára, míg déli irányba tovább vezetném mélyvezetésű nyomvonalon egészen a Clark Ádám térig, ahol egy megálló beiktatásával elérhetővé válna közvetlenül mint a Budai Várpalota, mint a Lánchíd. Ezután a Duna alatt áthaladva lenne egy megállója a Vigadó téren (ahol átszállási kapcsolat lenne a meghosszabbított M1-es metróhoz) majd az Astoria megállónál csatlakozna az M5-ös metró nyomvonalához. Így a korábban javasolt 3 mélyállomás helyett (Szépvölgyi út, Margit sziget, Szent István park) csak kettőre lenne szükség: Clark Ádám tér és Vigadó tér. Az Astoria és a Közvágóhíd állomások között az 5-ös és 6-os metró nyomvonala közös lenne (de az alagútak és a sínpárok nem), és 4 állomás is közös lenne: Astoria, Kálvin tér, Boráros tér, Közvágóhíd. A Kálvin tér és a Boráros tér állomása hasonló lenne a Puskás Ferenc Stadion állomásához, mindkét menetiránynak lenne külön peronja egy-egy sínpárral. Egy peron esetén ugyanabban a menetirányban az egyik oldalt az 5-ös, a másik oldalt a 6-os metró állna meg, ezáltal az átszállás is leegyszerűsödik a két metró között.

Az Astoria és a Közvágóhíd állomásai csak részben lennének közösek, ebben az esetben a metróbejárat és a mozgólépcsők közösek lennének, de az állomások nem azonos szinten lennének: az Astoria állomásnál a 5-os metró a 6-os metró állomása fölött lenne, míg a Közvágóhídnál éppen fordítva lenne. Ilyen metróállomásokat Stockholmban láttam, és a szintbeli különbség éppen azért kell, hogy az 5-ös és 6-os metró sínpárjai ne keresztezzék egymást.

A 6-os metró a Közvágóhíd állomástól délre a jelenlegi H6-os HÉV nyomvonala alatt egészen Pesterzsébetig haladna, majd ezt követően a Csepeli átjáró után jönne fel a felszínre a nyomvonal és a közúti felüljáró alatt (a Nagysándor József utcánál) ágazna szét: az egyik irányban a H6-os HÉV felszíni nyomvonalán haladna tovább a Milleniumtelep felé (egészen Ráckevéig), a másik irány pedig rácsatlakozna a vasúti vonalra és onnan Soroksár érintésével menne egészen Bilk Logisztikai központig, és azon is túl egészen Dunaharasztig vagy akár Kiskunlacházáig. További hálózatbővítési lehetőség a leendő 6-os metró vonalán az Esztergomi vasútvonal bekapcsolása Aquimcumnál (ez az ötlet is már korábban felvetődött, sőt az északi vasúti híd újjáépítésekor ténylegesen is arra jártak a vonatok a Margit hídig), valamint a Gyál vasútvonal bekapcsolása Soroksárnál. Az utóbbinál a Gyál felől érkező vonatok Pestszentimre felső vasútállomás után nem Kispest vasútállomás felé mennének, hanem az M5-ös autópálya alatt haladnának nyugat felé és a Soroksár vasútállomáson csatlakoznának a 6-os metróhoz egy jelenleg meglévő, de alapos felújításra szoruló vasúti pályán. Ehhez természetesen villamosítani kell mint az Esztergomi vasútvonalat, amit a tervek szerint valamikor ebben az évben kezdenének el, valamint a Gyáli vasútvonalat is. A 6-os metró betétjáratainak végállomása északon Békásmegyer és az Óbudai vasútállomás, míg délen Milleniumtelep és Bilk Logisztikai központ lehetne (ezen végállomások közel esnek az M0 körgyűrűhöz, valamint az M5-ös és a valamikori M10-es autópályához).

Amikor a teljes hálózat elkészül (kb. 10-15 év alatt megvalósítható), akkor az ingázok - akár déli, akár nyugati irányból érkeznének Budapestre - átszállás nélkül tudnák megközelíteni a Belvárost és az összes már meglévő metróvonallal közvetlen átszállás lenne biztosítva. Ezzel nem csak Budapest nyerne 2 új hosszú metróvonalat, hanem az egész Budapesti Régió közlekedését nagyban javítaná és lehetőség lenne az autósforgalom jelentős csökkentésére is. Ezáltal egy sokkal élhetőbb városunk lenne, ahol sokkal kevesebb lenne a környezeti szennyezés (zaj és szmog), miközben a munkába járásra fordított idő is lényegesen kevesebb lehetne. Egy következő bejegyzésben majd megpróbálom durván megbecsülni a megvalósítás várható költségét, valamint a vonalak állomáskiosztását és lehetséges megvalósítását.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://anonymus-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr938338318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Az elképzelés nem rossz, de két (három) méretes lyukat látok rajta csak a Budai oldalt nézve:

-Nagykovácsi felől / oda ingázók esete (Hűvösvölgyi út)
-Budakeszi felé / onnan ingázók esete (Budakeszi út)
-Budaörsi út

Részletezni hagy ne részletezzem, de gondolom aki kicsit ismerős ezen részek felől, az sejtheti hol a probléma az ebben az irányban való közlekedéssel.

Röviden:
-Nincsenek olcsó vagy ingyenes P+R parkolók
-Nincsenek ezekhez kapcsolód BKV járatok
-A vasúti ingázás ár/érték arányban nem ér fel az autós közlekedéssel.

A saját példám Martonvásárról a Budaörsi út / Budakeszi út (mikor merre megyek) és innen a Hűvösvölgyi út. A menetidő 35-55 perc az M7-esen, forgalomfüggően (baleset esetén) 60-65 perc is lehet. Próbáltam MÁV-al a Déliig, és onnan Moszkva tér -> 61-es villamos esete. Utazási idő cirka 65-90 perc, előferdülő késésekkel, amelyek további 15-20 percet is jelenthetnek. Aláírom, hogy a FLIRT motorvonatok kényelmesek és kultúráltak, de az állomáson ácsorgás nem az (Martonvásáron fűtött váró sincs, kultúráltságról meg ne is beszéljünk).

Miért válasszam a tömegközlekedést?

Kényelmes? Maga a FLIRT igen, viszont mind a Martonvásári állomás, mind a Déli nagyon lehangoló, télen kényelmetlen, hideg. A metró még kényelmes, de a 61-es villamos már csak hunyorítva nevezhető annak (szerencsére én reggel nem befele, és este nem kifele mennék vele, akkor brutális tömegjelenetek vannak rajta). Erre még rájön a megállóban várakozás és az átszállásokkal járó kényelmetlenségek.
Ezzel szemben áll a személyautó kényelme, hűtött-fütött, ajtótól-ajtóig visz... Aligha vitás, melyik jobb.

Gyorsabb? Napi átlagban kétszer 30 perccel rövidebb az ingázás ideje, vagyis napont egy órával több időm marad a személyautót használva. Tehát itt brutális a tömegközlekedés hátránya.

Olcsó? Ez stimmel, benzinben kb. ugyanott vagyok (~havi 30 ezer forint), az autópálya-matrica (évi 5000 HUF) és a kocsi fentartása (műszaki vizsga, karbantartási költségek) éves szinten nagyságrendileg ~50-60 ezer extra költség.
Rövid számolás alapján durván felfele kerekítve is napi 300 forint extra költséget jelent ez az extra egy óra, és az a kényelem, hogy ajtótól-ajtóig visz.

Félreértés ne essék, örülnék neki, ha tömegközlekedéssel kiváltható lenne az autó. De a fentiek alapján ez számomra kb. úgy lenne opció, ha letehetném az autót mondjuk Budaörsnél egy P+R parkolóban (a bevásárlóközpontok magasságában), és onnan mondjuk kényelemsen, mondjuk 20 percen belül eljuthatnék a Moszkva térre (igen, most Szél Kálmán, whatever), ott átszállva a 61-es villamosra. Ez így nekem megérné a BKV bérlet árát, de ez most sem kényelmesen, sem gyorsan nem megvalósítható. Tehát marad a személyautó...
Tény az, hogy lenne mit javítani a tömegközlekedésen, de az autózás csúcsidei ára brutálisan alul van árazva jelenleg. Sajnos a benzin ára független attól, hogy dugóban állsz a Budaörsi úton, vagy az alföldi puszta közepén csapatsz. :(
Martonvásárban meg miért nincsen fűtött váró? Régen volt, hová tűnt? :(
A Dózsa Györgyi út elnevezést javítani kellene.
@v2peti: Váró van, csak nem fűtött. Decemberben a barátnőm párszor onnan ment munkába, de inkább kint várt...
Bocs, Martonvásáron.
@Cifu78: Az alapvető kérdés ilyenkor mindig az, hogy miért költözik valaki messzire a munkahelyétől. Ha falun lakik valaki, miért nem falusi munkát végez? Ha meg városi munkája van, miért nem városban lakik?
@Fodor Balázs: Ugyanezt mondom én is.
Aki messze lakik, ne rinyáljon, hogy sz@r a közlekedés, meg nincs parkoló. Saját maga választotta a sz*pórollert, ne másokat hibáztasson miatta.
@Fodor Balázs: Alapvető válasz az, hogy falun élek 37 éve, és nem szeretném a lakótelepi lakásra cserélni a kertes házat, a "városban" mert a házam árából nem vehetnék kertes házat.
Ugyanakkor a "falusi munka" és "városi munka" megfogalmazás méretes marhaságot takarhat nálad.

Amennyiben a kérdést azért tetted fel, mert nem tudod elképzelni miért Budapesten dolgozik valaki és ingázik nap-mint-nap, akkor a válasz az, hogy itt találtam munkát, amelynél a fizetés normális. Hasonló munkáért Székesfehérváron nagyságrendileg fele-kétharmad annyit fizetnek, távolságra ugyanannyi ingázás. Helyben komolyabb munkalehetőség nincs, ami van, ott fele ennyit lehet keresni.

Hogy miért nem költözök be a városba? Mert nem szeretem, ha azt hallom, hogy ordibál a oldalsó szomszéd, hogy fúrja a falatt az alattam lakó, és hogy döngölik egymást az ágyben a felettem lakók. Viszont szeretem feltekerni a házimozi hangerejét úgy, hogy ezzel még mindig nem zavarom a szomszéd házban lakókat, és szeretem, ha a kutyám vígan rohangálhat a kertben, és nincs a lakásba bezárva nap közben. A kertes ház "luxusát" Bp. határain belül pedig aligha engedhetném meg magamnak (vagy legfeljebb olyan helyeken, mint Pesterzsébet, ahova érthető okokból nem kívánkozom).

Ezen kívül hagy jegyezzem meg, hogy van olyan Budapesten lakó kollégám, amely észak-Budáról egy óra alatt ér be - vagyis hiába "városi", és lakok alig 10km-re a munkahelytől, de ugyan annyit utazik, mint én, igaz harmad annyiból, hiszen csak BKV bérletre költ.
@AlexAston: Én nem panaszkodtam, szóval ha nem tudod értelmezni mit írok, akkor mi alapján szeretnél ítélkezni?

Tök jól elvagyok autóközlekedéssel, napi kétszer 35-55 percet utazok a munkahelyemre, ami úgy vélem teljesen elfogadható, te mennyi idő alatt érsz be a munkahelyedre? Na ugye...

A cikk arról szól, hogy lehetne az ingázókat rávenni arra, hogy autó helyett a tömegközlekedést válasszák. Én erre reflektáltam a saját példámmal.

Most vagy nem sikerült végigolvasni, vagy nem sikerült értelmezni a leírtakat...
@Cifu78: Én speciel 20-25 perc alatt, de még ez is sok szerintem.
Nem az én életvitelem a napi 1,5-2 óra ingázás.
Akinek az, lelke rajta, de akkor fogadja el, hogy az ingázás nem habostorta. Nem beszélve a gyerekek sz*patásáról, akiknek rémálom lesz az iskolába járás, mert tömegközlekedéssel baromi sok idő, emiatt sok dologból kimaradnak. Ha meg kollégium, albérlet, az ugye nincs ingyen.
@AlexAston: Még egyszer: én elfogadom. A gyerekek számára meg aligha "sz*patás", hiszen óvoda, általános iskola van helyben, én is tök jól el tudtam vonatozni középiskolában (Martonvásár-Érd vonattal és busszal ~30 perc), főiskolára pedig már teljesen más világ (én először Máv-al és BKV-val, később autóval jártam).

Cserébe a gyerek valódi zöld övezetben nő fel, légszennyezettség miatt nem kell aggódni és a többi. Én is ebben nőttem fel, és nagyon sajnálom azokat, akik a betondzsungelben nőnek fel, és ha erdőt akarnak látni, akkor a Hármas-határ hegyre vonulnak fel.

Kinek mi a fontos. Én fontosabbnak tartom, hogy a gyermekeim egészséges környezetben nőjennek fel, és ez Budapest határain belül (szerintem) nehézkesen megvalósítható...

A félreértések végett pont az autók légszennyezettsége miatt is jobban örülnék a tömegközlekedéssel való ingázás életképes opciójának, ezért is szoktam az ilyen cikkekhez hozzászólni, mert a tapasztalatom szerint sokszor olyanok akarják a problémát megérteni, akiknek nincs első kézből tapasztalatuk a témában. Mondjuk az is igaz, hogy hiába szólok hozzá, hiszen 10-ből 10-szer olyan szól hozzá, aki számára az ingázás elképzelhetettlen, illetve az autó mint olyan üldözendő és kiirtandó métely... :P
"Hogy miért nem költözök be a városba? Mert nem szeretem, ha azt hallom, hogy ordibál a oldalsó szomszéd, hogy fúrja a falatt az alattam lakó, és hogy döngölik egymást az ágyben a felettem lakók. Viszont szeretem feltekerni a házimozi hangerejét úgy, hogy ezzel még mindig nem zavarom a szomszéd házban lakókat, és szeretem, ha a kutyám vígan rohangálhat a kertben, és nincs a lakásba bezárva nap közben. A kertes ház "luxusát" Bp. határain belül pedig aligha engedhetném meg magamnak (vagy legfeljebb olyan helyeken, mint Pesterzsébet, ahova érthető okokból nem kívánkozom). "

Magyarul luxust akarsz és azt, hogy más viszont szívja a te autód füstjét cserébe.
@Fodor Balázs: Lám, az előbb emlegetett "10-ből 10-szer olyan szól hozzá, aki számára az ingázás elképzelhetettlen, illetve az autó mint olyan üldözendő és kiirtandó métely... :P " kategória hozzászólása.

Tényleg felesleges az ilyen blogokban hozzászólni. Konstruktivitás nulla, szájtépés ezerrel...
@Cifu78: Részben neked is köszönhető a légszennyezés, dugó, miegyéb, remélem ezt is belátod :)
Gyerekek kérdése érthető, csak sok kompromisszummal jár.
- Apa korán megy, este jön, mert napi 1,5-2 órákat ingázik. - Bárhová kell menni, kell a kocsi.
- Középiskolába gyerek majd ingázik, korán kell miatta, stb.

Gondolom a házatok nem a buszmegálló, vasútállomás mellett van. Oda is el kell jutni.

Kinek, mi a fontosabb.
Vicces, hogy én is Martonvásárról járok és pont az ellenkező következtetésre jutottam. A Lehel tér környékén már nincs ingyenes parkolás, és a munkáltatóm nem tud parkolót adni. Így eleve plussz havi 9000 lenne a parkolás. Ráadásul mióta befejezték a vasút felújítását simán gyorsabb a tömegközlekedéssel hazajutni, nem sokkal csak kb 15 perccel. Másrészt neked Cifu ahogy írtad korábban azért ennyi a napi bejutás, mert a tömeggel ellentétes ritmusban dolgozol, ha ugyanúgy 8-9-kor lenne a munkakezdésed akkor tuti nem 40 perc lenne a napi bejutásod.

Hogy a témához is hozzászóljak, az elképzelés nem rossz, már csak a többi vasútvonalat is belevenni valahogy a koncepcióba, hogy a Kelet felől érkezők bejutása is megoldódjon. Illetve, a Gödöllői HÉV bekapcsolása a rendszerbe még többet lendítene a dolgokon
@Cifu78: Budapesten a légszennyezés NEM a tömegközlekedést használók miatt van, hanem az oda-onnan kocsival ingázók (mint te), beszállítók és a jelentős és felesleges átmenőforgalom miatt.

Nem értem, mi a problémád a város és a vidék funkcióival. Igen, vidéken 'jó' a levegő, a kutya meg a kölykök futkoshatnak kedvükre, de NINCS munka, csak a falusi önellátó parasztgazdálkodás maximum, nincsenek jó iskolák, meg amúgy semmi sincs. A "város" meg NEM arról szól, hogy minden sarkon legyen egy erdő, ahol a gyerekek rohangálhatnak, meg tyúkok, tehenek sétáljanak a búzatáblák mellett a földutakon keresztül-kasul, mert az olyan csodálatos és "természetközeli" valamiért. Ráadásul sok falu mellett nincs erdő, mert már mindet kiirtották a búzatáblák miatt...A város nem az önellátó parasztgazdálkodásról szól, hanem azokért van, akik annál többet akarnak. És nagyon is szerencsés Budapest, hogy vannak körülötte erdők, ahová hétvégén kirándulhatnak az emberek.

Felettébb érdekes az is, hogy bár annyira utálod a "betondzsungelt" (gondolom te a várost is úgy képzelnéd el, hogy falusi házak kerttel, erdővel, patakkal, rétekkel, kispadokon pletykáló fejkendős Bözsi nénikkel, és holtrészeg, kapát szorongató Józsi bácsikkal), mégis ide jársz dolgozni és kétszer annyi pénzt keresni (a többi hozzád hasonlóval együtt)! Az bezzeg jó neked és nem tiltakozol ellene, hogy a betondzsungelben összpontosul minden, itt mindent megtalálsz és anyagilag, szakmailag sokkal jobb és több lehetőséget kínál neked, mint a kerted a házad körül, ahol csak rohangálni lehet meg kiscsirkéket tenyészteni. Mindezt nagy kegyesen elfogadod a "betondzsungeltől", ugye? Mindent akarnál egyszerre...

Arról nem is beszélve, hogy azt az időt, amit ingázással töltesz, azt NEM a családoddal töltöd, a gyerekeid, kutyád nélküled rohangálnak a csodálatos, jó levegőjű kertedben... amikor éppen nem ingáznak iskolába járva a betondzsungel és a kerted között. Én éppen azokat a gyerekeket sajnálom, akik hajnalban kelnek és 2-3 órát töltenek csak azzal, hogy iskolába járjanak.
A pesti északi ág helyett sokkal érdemesebb lenne a 16-17-18 kerületeket rendesen bekötni metróba.
(nem lakom arra...de nem is fogok pont ezért mert reménytelen idő onnan rendesen beérni. )
@Fodor Balázs: Te ilyen kommunista vagy? Szerinted luxus családi házban lakni? Ne beszéljünk már marhaságokat...

A mai kvalifikált munkakörök nagy része távolról is ellátható, maga a nagyvárosi struktúra az, ami elavult mára. A tömegközlekedéssel együtt. Minden normális ember kertes családi házban akar lakni panel, vagy akár társasház helyett.
@Beverly Kills: Pár évszázaddal te is lemaradtál...
@WLaci: Ja, szerinted több száz éve élek és tudom milyen volt pár évszázaddal ezelőtt??? Ez komoly? Honnan kellene tudnom? Volt tömegközlekedés meg ingázás pár száz évvel ezelőtt? És te hány éves vagy, hogy tudod, hogy pár száz évvel "lemaradtam"? Mihez képest maradtam le, aki már azt sem látta, hogy milyen volt a '80-as években Budapest (tehát még oda se tudnék "visszamenni")?
@WLaci: Aha, tényleg.

A pék e-mailben küldi neked a reggelit.
A tej szintén elektronikus úton jut el hozzád.
A gázkészülék szerelő küld egy frissítést a cirkódra és már működik is.
Ha villany problémád van csak reseteled a rendszert és telepíted az új firmwaret.
A hentes rar-ban tömörítve juttatja el pendrive-n a karajt a rántott húsodhoz.
És még sorolhatnám.
Tudomásul kellene venni, hogy nem lehet mindent otthonról intézni, és ha nem lennének ilyen az általad mélyen lenézett elmaradott foglalkozások akkor te szépen éhen halnál mert még egy biztosítékot sem tudsz kicserélni ha elmegy az áram.
@Fodor Balázs: a luxust azok akarják, akik beköltöznek a város közepére, hogy minden egy köpésre legyen. Ennek ára van, a város mindig zajos, és büdös :)
@netrunner71: te értelmi fogyatékos vagy? A legtöbb ember nem azért ingázik mert ilyen munkákat végez. Hanem azért, mert otthonról is végezhető irodai munkát végez. Nem lehet mindent otthonról végezni, csak a mai munkák 50%-át... az már is feleződő forgalom.
" A legtöbb ember nem azért ingázik mert ilyen munkákat végez. Hanem azért, mert otthonról is végezhető irodai munkát végez. "

Tehát azért ingázik, mert otthonról is végezhető irodai munkát végez.
Mi vaaaan?
Ki is a fogyatékos, picinyem?
@netrunner71: most már biztos, tényleg fogyatékos vagy. Igen az irodai munkák nagy része otthonról is elvégezhető, csak a begyepesedett munkáltatók, és a csesztetést hobbiszinten végző kisfőnökök miatt ez ebben az országban nem elterjedt.

Én is azért ingáztam be egy irodába, hogy az ottani gépről táveléréssel, a szerveren végezzem a dolgomat, mert a begyepesedett vezetés képtelen volt felfogni, hogy ezt otthonról is lehet csinálni. Sikerült felfogni?

Ha nem lennél ilyen sötét látnád, hogy a számítógépes munkákat bizony otthonról is lehetne csinál, ha nem hozzád hasonlóak döntenének erről :)
@Cifu78: Miért nem fűtik? A forgalmit is fűteni kell, akkor ez miért marad ki?