HTML

 

">

Bemutatkozás

Ez a blog válaszokat keres a miértekre, amik mindenkiben megfogannak. Nem az ellentétekre, hanem a hasonlóságokra hívja fel a figyelmet. Nem elválaszt, hanem egyesít. Hiszen mindannyian egyek vagyunk, egy végtelen nagy és értelmes multiverzum részei. Akik most, ebben a pillanatban egy Föld nevű űrhajóban száguldunk az emberi elme által ismert Univerzumban.

Facebook

Twitter

Oldallátogatottság

Friss topikok

Címkék

adó (1) agresszió (1) álom (1) amerikai álom (2) Ángyán József (1) áramlás (1) árvíz (3) árvízi védekezés (1) bank (2) bizalom (1) boldogság (1) brokerbotrány (1) családon belüli erőszak (1) demokrácia (2) diktatúra (2) diktatúra kiszolgálói (2) egzotikus fürdőhely (1) elemzés (3) emberi tulajdonságok (1) empátia (1) energiacella (1) energiahatékonyság (1) epigenetika (1) értékrend (5) érzelem (1) félelem (3) filmkritika (2) földtörvény (1) függőleges kert (1) gazdaság (2) gazdasági válság (6) hagyományos média (1) halálfélelem (1) hazugság (2) hitel (2) hitvilág (2) homoszexualitás (1) Horvátország (1) hó fogságában (1) ideghálózat (1) ikertornyok (1) infláció (2) ismeretlen (1) kamat (2) képmutatás (1) kísérlet (1) kitelepítések (1) klientúra (1) klimaváltozás (1) koncert (2) kőolajcsúcs (1) környezeti katasztrófa (1) korrupció (2) közösség (4) közösségi média (1) központosítás (3) kulisszatitkok (1) kutatás (2) lehallgatás (1) lélek (1) lentről felfele építkezés (1) maffiacsalád (1) márc. 15. (1) másság elfogadása (1) megbontó felfedezés (1) melegfelvonulás (1) mellrák (1) Nagy Testvér (1) nemzeti egység (1) nőgyűlölet (1) nők bántalmazása (1) nők közösségformáló szerepe (1) nyájszellem (3) nyaralás (1) olajcsús (5) olajhiány (1) olajpala (1) önhipnózis (1) önszerveződés (2) önzetlen segítség (1) önző gén (1) Orbán Viktor (6) összeesküvés elmélet (2) palagáz (4) parlamenti képviselő (1) parlamenti választások (1) pénz (2) pofon (1) politika (1) propaganda (3) pszichológia (2) pszichológus (1) robbantás (1) sokkos állapot (1) Szaúd-Amerika (3) Széles Gábor (1) szerelem (1) színjáték (1) társadalmi változások (1) természet (1) terrorizmus (1) titkosszolgálat (1) tolerancia (1) totalitárius rendszer (1) unortodox politika (1) választás (1) választások (2) változás (1) Valutaalap (1) városszépítés (1) végtelen nővekedés (4) vezető olajexportör (1) villamos (1) vízcsúcs (1) Yanni (1) zene (1) Címkefelhő

Orbán megszabadult a külföldi béklyóktól

2013.08.13. 16:49 Anonymus Gesta Hungarorum

Az utóbbi napok kormányzati kommunikációja az IMF hitel visszafizetésétől volt hangos az amúgy uborkaszezonnak számító nyári kánikulában. Orbán Viktor feltétlen hívei - akik már korábban is a szabadságharcos szemfényvesztés bűvöletében leledzettek - most elégedetten dörzsölhetik a tenyerüket, hogy lám-lám milyen ügyesek is vagyunk, végre megszabadulhatunk attól a kapzsi és gonosz IMF-től. De ha kíváncsiak vagyunk a kulissza titkaira, akkor nem árt felidéznünk a múlt eseményeit és megkeresni a látszólagos független események kapcsolatait. És a kormányzati siker-kommunikációban azt látni, ami valójában az: a választási propagandát. A választások közeledtével fontos a Fidesz számára némi nemzeti mázal leöntött siker felmutatása, ha már a gazdasági sikerek annyira haloványra sikeredtek. Másrészt a jövő évi költségvetést is úgy szeretnék összerakni, hogy abba se az IMF, se az EU ne szólhasson bele.

Az IMF hitelre Magyarországnak a 2008 őszén kirobbant világgazdasági válság idején volt szüksége, mivel a szocialista-lista-lista-lusta (à la Hofi Géza) kormányok a korábbi években elkényelmesedtek az akkori pénzbőség közepette és naivul azt hitték, hogy míg a világ a világ, majd mindig olcsón juthatnak újabb hitelekhez. Az nem kérdés, hogy az IMF hitelre 2008 őszén égetően szűkség volt Magyarországnak, arról már jócskán lehetne értelmes vitát folytatni, mennyre lehetett volna ezt elkerülni egy teljesen más gazdaságpolitika követése esetén. Még a Fidesz is úgy készült a kormányrúd átvételére 2010-ben, hogy akár újabb IMF hitelek válhatnak szükségessé Magyarország számára. Igazából a Fidesz ott akarta folytatni a gazdaságpolitikáját, ahol 2002-ben abbahagyta, a Matolcsi féle gazdaság felpörgetését adócsökkentésekkel, ami óhatatlanul az államháztartási hiány drasztikus növelését jelentette volna. Azonban a reményekkel ellentétben sem az EU, sem az IMF nem engedte meg Orbánéknak a 2010-es év hiányának látványos megemelését a csontvázak kidőlésére hivatkozva és az előző szocialista kormány nyakába varrva. Ezt Orbánék nem vették jó néven - mivel az ő értelmezésük szerint ez egyenértékű lett volna a teljes gúzsbakötéssel -, ezért aztán gyors szakítás lett a vége.

Azonban pénzre továbbra is szűksége volt a Fidesz kormánynak az adócsökkentések ellentételezéseként, így aztán a nagy pénzkeresésben a magánnyugdíjpénztári vagyont sikerült megtalálni, és a már ismert módon bekebelezni: a maradásért kellet sorban állva nyilatkozni, a semmittevésért az állami nyugdíjvisszalépés járt meg egy kis aprópénz a reálhozamok adómentes felvétele miatt. Mivel a magánnyugdíjpénztári vagyonok jelentős hányada állampapírokba volt fektetve, ezért azok államosítása automatikusan csökkentette az államadósságot is. Mindezek ellenére az államadósság GDP-hez mért aránya nem változott az elmúlt 3 évben, ahogy egy korábbi posztomban kifejtettem.

Mivel 2011 őszére Magyarország csak nehezen és magas kamatok mellett tudott újabb hitelekhez jutni - sok állampapírkibocsájtás sikertelennek bizonyult a gyatra érdeklődés miatt -, de a korábbi lejárt hitelek visszafizetése miatt égetően szükség volt újabb hitelekre, ezért ismét felmerült, hogy Magyarország kénytelen lesz az IMF-hez fordulni. Már az Orbán kormány korábbi kommunikációja is kacskaringósra sikeredett, de az újabb IMF tárgyalások megkezdésének bejelentése 2011 végén már igazi pávatánc kezdetének bizonyult és ami egy éven át zajlott a szemünk előtt. Állandóan azt lebegtették kormányzati oldalon, hogy hamarosan megállapodás köttetik és ebben a hitben ringatták a befektetőket is. Ez igazi kötélhúzás volt a javából: ha éppen a piaci hangulat negatívba fordult, akkor Orbánék is mindjárt aktívabbaknak látszottak az IMF tárgyalások folytatásában, ha azonban a piaci hangulat jó irányba mozdult el, akkor már Orbánék is siettek kijelenteni, hogy nincs ok a sietségre. Eközben a kormány lazán azt is megtette, hogy miközben a tárgyalások a Nemzetközi Valutaalappal folytak, addig Orbán közpénzből 200 millió Ft-ot költött el IMF ellenes kampányra, aminek nagy részéről aztán kiderült, hogy nem is igaz. Ezt a fajta cselekedetet aligha lehet másképp értelmezni, mind hátba szúrást és gerinces emberek társaságában az ilyen fel sem merülhetne. Ezt különösen az ingatlanadó esetén tartom annak, ahol éppen egyes Fidesz önkormányzatok vetettek ki egyfajta ingatlanadót telek- és építményadó formájában (félreértés ne essék, nem az ingatlanadó ellen vagy mellett érvelek, hanem a gerinctelenség ellen emelem fel szavamat).

Az IMF nem kérte az ingatlanadót, a plakátokkal ellentétben egyes Fidesz önkormányzatok mégis bevezették azt (Kép: Nyírséghír)

Így utólag persze lehet azt is mondani, hogy Orbánék milyen zseniálisan kibabráltak a Valutaalappal, és az időhúzással sikerült átvészelni azt az időszakot, amíg visszatért a világban a befektetői bizalom. Így sikerült megúszni egy újabb IMF hitel felvételét, és ezzel Magyarország megőrizhette a függetlenségét. Csakhogy ennek azért nagy ára van és most nem pénzben kifejezhető árra gondolok, hanem a magyar kormány becsületére és hitelességére - ami végső soron Magyarország hitelességén is csorbát ejtett. De ennél is inkább elgondolkoztató, hogy ha Orbánék ezt meg merték tenni az egész világgal, akkor még inkább meg merik tenni a magyar kisemberekkel. Ha a világ képébe hazudtak egy éven keresztül, akkor miért gondolnánk azt, hogy nekünk, egyszerű hétköznapi embereknek nem hazudnak nap, mint nap. Persze el lehet hinni a tündérmesét, hogy Orbán a magyarokért él és dolgozik, de a cél soha nem szentesíti az eszközt. És a történelemben minden diktátor és népvezér reggeltől estig csak arról szónokolt, hogy bármilyen döntést is hoz, azt csakis a nép nevében és a népért teszi. Ennek ellenére a Népnek a végén mégsem volt jó.

A fenti gondolatmenetet ékesen bizonyítja a legújabb kormányzati sikerpropaganda olyan kijelentései, mint "A magyar emberek teljesítménye az IMF-hitel visszafizetése" - ezt Zsigó Róbert, a kormánypárt szóvivője mondta hétfőn, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy "Szerinte mindez annak bizonyítéka, hogy Magyarország képes saját erőből, külső segítség nélkül is megállni a helyét ...". Ez utóbbi a tényekkel nincs összhangban, hiszen ahogy Szanyi Tibor is rávilágított, valójában piaci kamatozású hitelt vettünk fel, hogy törlesszük az IMF hitelt. Az egy másik kérdés, hogy mennyire igaz a szocialista politikus azon állítása, hogy a piaci hitel kétszer akkora kamatozású, mint az IMF hitel, hiszen az IMF hitel kamata is változó, ahogy a privátbankár.hu rávilágított. A kormánypárti szóvívőnek csak akkor lett volna igaza a fenti állításokban, ha az állampapírokat teljes egészében magyar állampolgárok vették volna meg. Így azonban az adósságunk legjobb esetben is ugyanakkora marad a külföldiek felé. De nem is várhatunk el mást a kormánypárt szóvívőjétől, mind amire a állás megnevezése is utal: a kormányfő szócsőve. "Az elmúlt három évben a magyarok megtermelték ezt a pénzt, és be is gyűjtöttük. Senki nem szeret adózni, de hát be kell gyűjteni ezt a megtermelt összeget. Begyűjtöttük, a számlánkon van, és vissza fogjuk fizetni az IMF-nek az összes pénzt, és így tisztán állunk az Úr színe előtt, mármint ebből a szempontból” – fogalmazott a kormányfő a bálványosi szabadegyetemen.

Orbán Viktor szenzációs bejelentése - idő előtt visszafizetjük az IMF hitelt piaci kamatozású hitelből (Forrás: http://www.orbanviktor.com/)

Barcza György, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. vezető elemzője azt mondta a Magyar TV Híradójának: hosszú távon segítheti az államadósság csökkentését, az hogy Magyarország a piacról finanszírozza magát, és nem IMF hitelből. A szakember szerint, ha egy országnak nincsen tartozás a Valutaalap felé, akkor pénzügyileg függetlennek nevezhető. Tehát visszanyerte az ország a szuverenitását. Ez fontosabb szempont annál, mint azt vizsgálni, vajon a Valutaalap hitele olcsóbb-e, vagy az államkötvény-kibocsátás.

De ha pénz arra nincs is, hogy az adósságot a külföldiek felé visszafizessük a magyarok által megtermelt pénzből, ahogy a kormányfő nemes egyszerűséggel kijelentette, arra mindenképpen van, hogy Orbán Viktor népszerűsítse magát az adófizetők pénzéből. Közel 1 milliárd Ft közpénz bánja, hogy Orbán személyesen köszönte meg minden egyes választópolgárnak, hogy Magyarország sikeresen zárta le az EU-tagság 2004-es kezdete óta tartó túlzottdeficit-eljárást. A már megszokott Orbán levelek mintájára ezért ősszel újabb levelet várhatunk a kormányfőtől ezúttal az IMF hitel visszafizetése kapcsán és természetesen szintén közpénzből. Orbán jellemét - én vagyok a nép vezére - mi sem bizonyítja jobban, mint az IMF hitel visszafizetésének felvezetése.

A Nemzetközi Valutaalaptól (IMF) korábban felvett kölcsön végtörlesztésére utasította Orbán Viktor miniszterelnök Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert. A kormányfő ezt szombaton jelentette be a 24. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen és Diáktáborban, a székelyföldi Tusnádfürdőn.                                   (http://www.orbanviktor.com/)

Ez már nem egyéb, mint egy kézivezérelt gazdasági és politikai berendezkedés kezdete, ahol a vezér utasítja a beosztottjait, hogy kinek mit kell tennie. Természetesen nincs visszacsatolás, nincs tanácskozás, vagy akár véleménycsere sem. Nem, itt csak utasítások vannak, mivel a Vezér mindig tudja, hogy mit kell tenni és a többiek gondolkodás nélkül követik. Csakhogy az ilyen rendszer óhatatlanul hatékonytalanná válik és a visszacsatolások hiánya miatt elkezd lassan leépülni, ahogy erre korábban már egy posztomban utaltam. Ez eleinte még nem látszik, ahogy a rendszer tehetetlensége folytán még halad előre, de idővel mind nagyobbak lesznek a rendszerbeni működési zavarok, amik végül már annyira áthatják az emberek mindennapjait, hogy a legnagyobb propagandahadjárat sem lesz képes kompenzálni azt.

"Orbán Viktor, aki populista és nacionalista szólamokat hangoztat, a választóknak meg akarja mutatni, hogy az ország, amely számos választó szemében a külföldi spekulánsok és a külföldi érdekek áldozata, képes a független gazdaságpolitikára." - állapította meg A Magyarország idő előtt visszafizeti az IMF-től felvett kölcsönt, de gazdasága csak lassan növekszik című írásában Martin Ehl, a Hospodárské Noviny külpolitikai rovatvezetője, majd azzal zárja írását, hogy "Orbán Viktor ezzel talán választókat nyer, de nem tudja biztosítani a gazdaság megélénkülését, amely számára a bizalom és a külföldi befektetők kulcsfontosságúak" (hvg.hu).  "Orbán Viktor szabad kezet teremtett magának azzal, hogy az ország idő előtt visszafizette az IMF-hitelt, cserében a magasabb kamatokat is számításba vette." - írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung, majd hozzátette: "A jobboldali-nacionalista Orbán-kormány nagy sikerként ünnepli a «visszaszerzett szabadságot». Az ország valóban új pénzekhez tud jutni a nemzetközi piacokról, ám Orbán tudomásul veszi, hogy azokért magasabb kamatokat kell fizetni, mert ily módon viszont megszabadul az IMF feltételeitől, mármint hogy folytasson stabil gazdaságpolitikát. Megfigyelők abból indulnak ki, hogy a miniszterelnök választási ajándékok céljára aknázza ki megnövekedett játékterét." (168ora.hu)

Fontos a dolgokat mindig a helyén kezelni. Jelen esetben harmadrangú kérdés, hogy az IMF hitel idő előtti visszafizetésével az ország ténylegesen nyer-e pénzügyileg vagy veszít és ha igen, akkor mennyit. Ugyanis a teljes adósságállományunkhoz képest ez aprópénznek számít, de még a fekete gazdaság méretéhez képest is, a korrupcióból eredő gazdasági károkat már nem is számolva. A kérdés sokkal inkább az, hogy Orbánék miért akarták még jóval a választások előtt visszafizetni ezt az IMF kölcsönt? A válasz pedig nagyon egyszerű és kézenfekvő. Hamarosan itt az ősz és kezdődik a következő évi választásiköltségvetés tárgyalása a parlamentben. És minek utána kikerültünk a túlzottdeficit eljárás alól és az IMF-nek is visszafizettük a kölcsönt, ezen szervezeteknek nem lesz lehetősége beleszólni a jövő évi költségvetési irányokba. Ráadásul még csak bepillantást sem nyerhet a következő hónapokban a költségvetési és államháztartási folyamatokba. Hogy majd mi lesz egy év múlva, ha netalán addigra ismét túlzottdeficit eljárás alá kerülünk vagy egy újabb pénzügyi válság nyomán ismét az IMF-hez fogunk rohanni egy kis pénzt koldulni? Mit számít az már akkor a Fidesznek, ha cserébe addigra már ismét újabb 4 évre alakíthat kormányt. 

polls & surveys

131 komment · 2 trackback

Címkék: elemzés propaganda kulisszatitkok Orbán Viktor Valutaalap

A bejegyzés trackback címe:

https://anonymus-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr255458715

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.15. 08:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.14. 12:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

'Másrészt a jövő évi költségvetést is úgy szeretnék összerakni, hogy abba se az IMF, se az EU ne szólhasson bele.'

Mi magyarok már csak ilyenek vagyunk. És ti ott az IMFnél?

'Az IMF hitelre Magyarországnak a 2008 őszén kirobbant világgazdasági válság idején volt szüksége'

- 1. mondat 1. hazugság. Már Kádár is az IMF hitelt csapolta, 89re 67% volt az államadósság.

'sikerült megúszni egy újabb IMF hitel felvételét, és ezzel Magyarország megőrizhette a függetlenségét. Csakhogy ennek azért nagy ára van és most nem pénzben kifejezhető árra gondolok, hanem a magyar kormány becsületére és hitelességére - ami végső soron Magyarország hitelességén is csorbát ejtett.'

- valszeg ezért adjuk el a fele kamattal az állampapírt mint ti 2008 előtt...:))

'Ez utóbbi a tényekkel nincs összhangban, hiszen ahogy Szanyi Tibor is rávilágított, valójában piaci kamatozású hitelt vettünk fel, hogy törlesszük az IMF hitelt.'

- A Kapitánynak ténye van! Bruhaha.

Na jó elfogyott a türelmem, végig azért nem olvasom ezt a fost.
A regi vicc jut eszembe. "Nezd anyja szentsegit, megint nincs rajta sapka". Nevetseges kotozkodes, a fidesz akarmit csinalhatna az ugysem lenne jo. Az Orbanek egy csodbe vitt kifosztott orszagot vettek at. Ehhez kepest megszunt a tulzottdeficit eljaras, amire az mszp 8 ev alatt nem volt kepes. Visszafizettek, az mszp adosagat. Csokkentik a rezsit, es meg a devizahiteleseken is tudtak nemileg segiteni. Amilyen allapotban atvettek az orszagot, es a gazdasagi valsaghoz merten, zsenialisan teljesitettek.
@Zuckerbrot:
"'Másrészt a jövő évi költségvetést is úgy szeretnék összerakni, hogy abba se az IMF, se az EU ne szólhasson bele.'

Mi magyarok már csak ilyenek vagyunk. És ti ott az IMFnél?"

Köszi, mi jól magvagyunk. Nagyokat röhögünk a picike szemétdombon kukorékoló kakasotokon.

"'Az IMF hitelre Magyarországnak a 2008 őszén kirobbant világgazdasági válság idején volt szüksége'

- 1. mondat 1. hazugság. Már Kádár is az IMF hitelt csapolta, 89re 67% volt az államadósság."

Nos, nagy kihívás lehet a szövegértés.
(Gyk. az adott IMF hitelről van szó, nem általában mindegyikről...)

"'sikerült megúszni egy újabb IMF hitel felvételét, és ezzel Magyarország megőrizhette a függetlenségét. Csakhogy ennek azért nagy ára van és most nem pénzben kifejezhető árra gondolok, hanem a magyar kormány becsületére és hitelességére - ami végső soron Magyarország hitelességén is csorbát ejtett.'

- valszeg ezért adjuk el a fele kamattal az állampapírt mint ti 2008 előtt...:))"

Ha tényleg felekamattal, akkor az azért nem olyan nagy buli, sajna.

stb. stb. stb. (nincs több időm ezzel a fossal szarakodni :o)
@dukeekud:
"A regi vicc jut eszembe. "Nezd anyja szentsegit, megint nincs rajta sapka". Nevetseges kotozkodes, a fidesz akarmit csinalhatna az ugysem lenne jo. Az Orbanek egy csodbe vitt kifosztott orszagot vettek at."

Erre valami hiteles bizonyíték?

"Ehhez kepest megszunt a tulzottdeficit eljaras, amire az mszp 8 ev alatt nem volt kepes. "

Remek, és megszórításra sem volt szükség, ugye :)

"Visszafizettek, az mszp adosagat."

Ja és kirabolták többek közt a manyupokat. Be szép történet.

"Csokkentik a rezsit,"

Azta, és az adóterhet mikor fogják. Mert ugye az lenne a saját porta, ahol seperni kell.
Ld. még más farkával a csalánt, stb. stb.

"es meg a devizahiteleseken is tudtak nemileg segiteni."

Ja persze, akiken nem kellett volna (gyk. akinek volt elég penyája végtörleszteni, az biztos a csőd szélén állhatott), azokon segítettek.
Akik a szarban vannak, azokra pakultak még egy adagot (gyk. a gyengébb forint amennyit ártott és árt ma is nekik, ld. még Kósák sivatagi kalandja a csontvázzal)

"Amilyen allapotban atvettek az orszagot, es a gazdasagi valsaghoz merten, zsenialisan teljesitettek. "

Igen, én is ezt a szót kerestem. Zseniálisak (csak miben...)
Jó ez a melldöngetés ide, Európa legnyomorultabb, legszerencsétlenebb, legszomorúbb országába. Itt, ahol több száz éve kegyes és kegyetlen hazugságokon nőnek fel az emberek, ez a mostani rendszer csak épp olyan amilyet a tudásunk, kultúránk alapján képesek voltunk léterhozni. Még szerencse, hogy most már nincsenek "külföldi béklyók"... :D wow wow wow mostmár mindenki boldogan ülhet otthon az üres négy fal között és élvezheti a nyomorát. :D Persze külföldi hitelek és egyéb hitelek éppúgy vannak, hiszen ezek nélkül Magyarország kb. 1 hónapig létezhetne :D de csitt, azok nem ellenségesek! :D Az ellenséges EU-tól befolyt plusssssz ezer milliárdokat (ami nem hitel, persze, ez nekünk jár a szemét elnyomó, halódó nyugattól!) meg amúgy sem tudják felhasználni, mert külföldön nehéz átverni a tolvajkodást és a legismertebb magyar népszokásokat: a lopást és a mutyit. :D Nembaj, jó ez ide. Jobbágy, uraság rendszer, ez való a magyarnak. Node, ok :) döngessétek csak a melleteket, a hazudozás után ehhez értenek itt leginkább. :D Ezen már tényleg csak röhögni lehet :D
@Zuckerbrot

"Mi magyarok már csak ilyenek vagyunk. És ti ott az IMFnél?"

A magyarok nem ilyenek, hanem a fideszesek. A kormányoldal mániája, hogy úgy tesz, mintha minden magyar olyan bitang ostoba lenne, mint ti.

Arra, hogy mekkora fogyatékosság azt feltételezni, hogy az ellenvéleményezőnek bármi köze van az IMF-hez, az olyan ősparaszt sötét marhaság, hogy ki se térek rá.

Azt ne vesd már az ember szemére, hogy veled ellentétben tud számolni, és kijön neki, hogy ez a nem-IMF ortodoxia baszott drága.

"- 1. mondat 1. hazugság. Már Kádár is az IMF hitelt csapolta, 89re 67% volt az államadósság."

Ezzel csak az a baj, hogy Kádár nem vett fel sosem IMF hitelt. Csak csatlakozott a valutaalaphoz...

Mivel azonban nálatok a műveltség 0 azaz nulla, ezért sikerül ezt keverni. Kétszer vett fel Magyarország IMF hitelt, egyszer 1996-ban, egyszer meg 2008-ban. Megjegyzem '96-ban jóval gyorsabban sikerült visszaadni...

"- valszeg ezért adjuk el a fele kamattal az állampapírt mint ti 2008 előtt...:))"

Kicsivel adjuk alacsonyabban most, mint 2008 előtt. 2011 elején meg szenzációs 10-11%-os kamatok repkedtek. De még 2012-ben is láttam 9%-ost óriásplakátos hirdetésen. Úgyhogy már nagyon ideje volt a 4-5%-osnak, mert sikerült elég sok pénz elhülyéskedni.

(Meg csak szólok, hogy ilyen alacsony kamaton nem fogynak ezek a papírok szépen, pedig kéne a Vezérnek, mert már majdnem 100%-on az éves hiány így augusztusra...)

"- A Kapitánynak ténye van! Bruhaha."

Hát pedig akár tetszik az, amit szerencsétlen hülye Szanyi mond, ez egyszer igaza van: tényleg piaci hitellel törlesztettünk vissza, ráadásul DEVIZAHITELLEL!!! (dollár)

De persze a devizahitelezés az fújjj, hogy adósodhat el valaki devizában... kivéve persze ha a Nagyságos Vezér kormányáról van szó, nekik szabad...

Na, tessék visszaiszkolni az ólba, ahonnan a gazdi kiengedett. Legközelebb, ha ügyesebb leszel, talán még dob is egy csontot.
*akár tetszik az, amit szerencsétlen hülye Szanyi mond, akár nem
Ne tegyünk már úgy, mintha az esetleg kormányváltó( na persze.....) oldalnak nem jönne jól a visszafizetett IMF hitel. A nagyobb mozgàstér több lehetõséget ad az elkúràsra.
( Most tekintsünk el attól, hogy eleve erre a ciklusra volt kódolva az IMF szopatás.)
Ma a töketlen szoclib oldal nem talál igazi fogást a fideszen és ezt kizárólag maguknak köszönhetok.
@Nzoltan:.... Aztán az ellenzéknek maradnak az ilyen cikkecskék.

Szànalmas.
@lilalalilalázik: Nem az ország a szerencsétlen, hanem csak azon része, amelyik annak tartja. A többi bizony köszöni szépen jól van.

A saját nzomorát mindenki magán kérje számon. Az nem az államtól kapott privilégium, hanem mindenki saját életképességënek a mércéje. ( ne abból indoljunk most ki, hogy lopásból meg csalásból lehet, nem mindenki politikus. Vegyük az átlag plgárt)

Nyillván az a hitel nem jó egy ' vállalkozàsnak' sem, ahol a hitelezõ bele akar szólni az ügymenetbe, mert születhernek piac ellenes káros döntések is.( Görögo., Portugália,....)

Az EU támogatás nem véletlenül van. Nem ajándék. Olvass utána.
Most mar semmi sem lehet az IMF-re fogni. Barmi baj tortenik az a fidesz hibaja lesz :)
Visszafizettük az IMF hitelt, így a külső adósságunk végre ugyanannyi lett, mint kormányváltáskor volt. Ez a háromévi ámokfutás eredménye. Ünnepeljünk!

Sajnos az országot kiütötte ez a kormányzat. Fenntartható fejlődésnek nyoma sem látható. Lassan minden gazdasági lehetőség a költségvetés függvénye lett, mint az átkosban. Az állampolgári kezdeményezések sivatagát éljük, magántőkéből magánkockázatra itt már semmi nem épül. Az is pustul, ami magától is szuperált volna. Most éppen ott tartunk, ha az EU-s támogatásokat is elveszítjük a szabálytalan tenderezgetések miatt, akkor komoly veszélyben lesz kapzsi elitünk létfenntartása is. Ha megcsappan a költségvetési pnzek postafiókjának, Simicskának az osztaléka, állampártunk vakkomondorai kénytelenek lesznek zsíros kenyéren élni, vagy közvetlenül lopni a közösből.
@dukeekud: de milyen áron és mi a hatás? Kurvajó, hogy lement az adósság 2%-ot meg kikerültünk az eljárás alól, épp csak a GDP stagnál, a szabadpiacot még jobban elfelejthetjük mint valaha, az MNYP kassza kifosztva, az alsóbb néprétegekbe még soha ekkorákat nem rúgtak és így tovább. Tényleg megérte? Szerintem egyáltalán nem. Gyakorlatilag nincs hétköznapi életben érzékelhető pozitívuma ennek a kormányzásnak, negatívum az viszont dögivel.
Ez most hiánypótló írás, vagy mi? Már akkor tudott volt hogy ez lesz, amikor bajszot akasztott az imf-fel.
@dukeekud: Nem volt csődben az ország, most viszont abban van. Mivel három év alatt az államadósság nem változott, viszont tényszerűen az emberektől elloptak háromezer milliárd forintot elmondhatjuk, hogy a nép (hárommilió ember) ennyivel szegényebbek lett. Tegyük még hozzá, hogy a devizahitelesek problémáit a forint gyengítése (hátha pozitívan hat gazdaságra, de nem) és a külső bizalom errodálása okozta.

A Fidesz kormányzás eredménye: kifosztott állampolgárok, stagnáló gazdaság, ellenséges külső környezet, megmérgezett közéleti viszonyok, pofátlan korrupció.
Most már csak az a kérdés, sikerül-e végre Magyarországnak megszabadulni a politikai ámokfutóktól, a gyűlölettől... De történelmi tapasztalatok alapján a magyar önsanyargató nép.
@nu pagagyí:
"Mivel három év alatt az államadósság nem változott"
Szerintem ezt még egyszer sem érték el a szocialista barátaink (12 év alatt). Persze nekik szabad.
Sok baromságot csinál a Fidesz, főleg baromul, de speciel az imf kirúgása meg az egykulcsos szja, amiért a legtöbbet ekézik őket, az mindenképpen pozitívum. Tessék azért fikázni őket, amiért érdemes! Van elég abból is.
@dukeekud: Ezt a problémát, hogy az IMF hitelt lecserélik nagyobb %-ra természetesen már régen mondják. Tehát nem új az a sapka.
Új majd akkor lesz, amikor kiderül, az állam csak játékpénzt tud fizetni a lejárt állampapírt kézben tartó magyar állampolgároknak.
"A szakember szerint, ha egy országnak nincsen tartozás a Valutaalap felé, akkor pénzügyileg függetlennek nevezhető. Tehát visszanyerte az ország a szuverenitását."

Anno a gályarabok is hogy örültek annak, hogy a római gálya szuverén volt.
@barli: "de speciel az imf kirúgása meg az egykulcsos szja, amiért a legtöbbet ekézik őket, az mindenképpen pozitívum."

Legalább is annak a pár százaléknak, akik a kondér körül vannak.
@nu pagagyí:

"Visszafizettük az IMF hitelt, így a külső adósságunk végre ugyanannyi lett, mint kormányváltáskor volt. Ez a háromévi ámokfutás eredménye. Ünnepeljünk!"

Még mindig jobb mintha évente 4-5%-kal nőne mint az elmútnyócban. Örüljünk aminek lehet.

"Az állampolgári kezdeményezések sivatagát éljük, magántőkéből magánkockázatra itt már semmi nem épül."

Ja, csak ez történetesen nem a Fidesz bűne, hanem annak a következménye, hogy az elmúlt évben eladósodtunk mint a fene. Adósságból "növekedtünk", majd túladósodtunk és most nyögünk, illetve fenntartunk olyan eszközöket, aminek a kihasználtsági foka alacsony. Pedig a világgazdaság hogy dübörög! Janem az sem...

"elveszítjük a szabálytalan tenderezgetések miatt,"

Minimális objektivítást: az EU támogatások egy kicsiny részét érinti a probléma. Ráadásul a helyzet semmivel sem rosszabb mint 2006-ban.

Értem én hogy kampány, de...
@nu pagagyí:

"Nem volt csődben az ország"

Nem a francokat nem. Most azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyiben az akkori kormány hibája, de a tények makacs dolgok: hetekre, ha nem napokra voltunk a fizetésképtelenségtől amikor az IMF-el megegyezett a Gyurcsány kormány.
@lavór: Ezért várják vissza sokan a ballibet.
Akkor most ezzel kapcsolatban is számíthatunk egy levélre a viktortól? Csak jelzem, teljesen felesleges és pénzkidobás (kinek mi az?) ugyanazt a levelet kiküldeni nekem is meg a feleségemnek is...
Már megint ez a vergődés.....kinek írjátok ezeket a síró hangú blogokat? Kinek?
Ennek a tanulatlan vicsorgó ballib maradéknak, akik itt gyülekeznek minden reggel, az Index jobb oldali sávjában?
És tehetetlen dühükben itt maszturbálnak minden ilyen posztra, ahol a Fidesz elbaszásairól fantáziáltok...?
Nem veszitek észre, hogy lejárt lemez vagytok?
Komolyan mondom, ilyen sivár baloldalt....ez már biztonsági kockázat az országra nézve.
Könyörgöm, valami konkrétat ollózzatok már össze, hogy mégis mit szeretnétek csinálni, ha megkapnátok a hőn áhított volánt.
Rém unalmas már ez a permanens Orbánozás.
MI A FASZT SZERETNÉTEK KEZDENI, HA A BALSORS HATALOMRA SEGÍTENÉ MESTERHÁZY SZEPIT???
Írjatok már egy blogot erről is!
@Nzoltan:

Miért? Azok nem a "bukott" kategóriát erősítik?
De ha régi magyar szólás szerint fejezzük ki magunkat: "Egyik kutya, másik eb".
Valami újban kéne gondolkodni. Na de ahhoz még az értelmiség sem elég értelmes, nemhogy az átlagembernek hívott egyszeri melósok. A nyugdíjasok meg a Cavingtont szedik az agyi vérkeringésük fenntartására, semmire nem emlékeznek, ami 3 napnál régebben volt.
P.S.: Úgy látom a fizetett fidesztrolloknak letelt a szabadság...
@Ad Dio: Pont annyira voltunk csődben, mint most. Viszont akkor még megvolt az a háromezer milliárd forint, amit ellopott az emberektől a Fidesz. Több volt a munkahely, több gyerek született, nem volt "devizahitel-válság", az viszont tény, hogy a fideszes önkormányzatok tökig eladósították magukat. Ráadásul az IMF/EU hitelt el sem költötték, most is ott van az MNB-ben, vissza lehetne fizetni belőle az EU részét is és akkor ismét 65-68% lehetne az államadósság, mint 2008-ban, persze csak akkor, ha nem vesz fel ugyanannyi szarabb hitelt ez a kormányzat, ahogy az IMF hitel esetében tette. Egy biztos pont azért van, az a háromezer milliárd eltűnt kézen-közön.

Nem velem vitatkozol, hanem a tényekkel.
@dukeekud:

"Az Orbanek egy csodbe vitt kifosztott orszagot vettek at."

Ahhoz képest, hogy az átvétel óta gyakorlatilag nincs növekedés egész jól ki tudták fosztani újra az országot... Az átvételkor közel sem volt olyan rossz helyzetben az ország, mint ahogy a fidesz propaganda és csatlósai próbálják ezt mutatni - mostanra viszont ténylegesen nagyon rossz állapotba kerültünk, növekedés nincs, életszínvonal nincs, a kilátásaink pedig tragikusak
@röf: nem veszik észre, hogy nem érdelmes azzal kampányolni, hogy "ez a szemét fidesz, idő előtt visszafizette az általunk felvett adósságot" :)
Még ha esetleg igazuk is van (valszeg nincs), akkor is hülyeség ezen lovagolni :)
@barli: milyen pozitív hozadéka lett az egykulcsos szja-nak? a kormány feláldozta a gazdasági növekedést érte, a szegényebb rétegeknek jelentős teher növekedés, hatása pedig gyakorlatilag nincs
@Ad Dio:

"Még mindig jobb mintha évente 4-5%-kal nőne mint az elmútnyócban. Örüljünk aminek lehet. "

a meglévő adósságra rápakoltak még 3000mrd-ot, úgyhogy megvan az a 4-5% a fidesznél is - hiszen megígérték, hogy azt a 3000mrd-ot megkapják a nyugdíjasok, így ez is kötelezettség
@nu pagagyí:

"Pont annyira voltunk csődben, mint most."

Te egy hívő baltroll vagy, de azért a mutatókat meg a grafikonokat értelmezhetnéd. 2008 július-szeptember soha nem látott krízist hozott, azonnali IMF megállapodás nélkül bedőltünk volna mint a pinty. Egyébként az akkori gyors reakció az MSZP-SZDSZ kormány kavés értékelhatő lépése közül az egyik.
Kezdem azt hinni, hogy ezek a fideszesek napról napra ostobábbak.
@SemBoga: neked az a tudat, hogy ha többet keresnél, többet vinnél haza. A munkáltatónak meg az a tudat, hogy érdemes fizuemelést adni -ha akar-, mert annak legalább egy részét te fogod megkapni.
És ne gyere légyszi a szolidaritással, mert ha az nem elég szolidáris, hogy aki tízszer annyit keres az tízszer annyi adót fizet be, akkor semmi.
Nem arról az oldalról kell megközelíteni, hogy ki járt jobban/rosszabbul abban a illanatban, amikor bevezették, hanem arról, hogy legyen motivációd többet/jobban dolgozni, ha nem keresel eleget. Kommunistázzák a fideszt, de pont az a kommunista, amikor eldöntik, hogy mennyit kereshetsz, márpedig a progresszív adózás erröl szól.
@SemBoga:

Szerintem számolj utána hogy mennyi az annyi. Nem kell minent elhinni az agitpropból...
""A jobboldali-nacionalista Orbán-kormány nagy sikerként ünnepli a «visszaszerzett szabadságot»."

Ezzel elhárult az utolsó akadály is, hogy utolérhessük a fejlett Kubát, Észak-Koreát.
@Zka: "de milyen áron és mi a hatás? Kurvajó, hogy lement az adósság 2%-ot meg kikerültünk az eljárás alól, épp csak a GDP stagnál"

Még az index is azt írja, hogy:

"Kikecmereghetünk a kátyúból
Akár fél százaléknál is nagyobb lehet a növekedés."

"a szabadpiacot még jobban elfelejthetjük mint valaha"

Miért mondod ezt, a külker mérlegünk évek óta erős pozitív.

"az MNYP kassza kifosztva"

A nyugdíjra a munkavállalók által befizetett pénz végre a nyugdíj kifizetésére megy és nem magánbankokba. Ez mitől "kifosztva"?

"az alsóbb néprétegekbe még soha ekkorákat nem rúgtak és "
Ó, tudjuk, a bankadó, a telecom adó, a árfolyamgát, a rezsicsökkentés... szegény alsóbb rétegeket csak a fidesz bántja.

"Gyakorlatilag nincs hétköznapi életben érzékelhető pozitívuma ennek a kormányzásnak, negatívum az viszont dögivel. "

Növekedtek a reáljövedelmek, újra nőni kezdett a GDP, csökkent az államadósság, kikerültünk a túlzottdeficit eljárás alól, rekord mértékű a valutatartalék, csökken a országkockázati felér, leestek a államkötvényhozamok, rekord alacsony az infláció, nőtt a foglalkoztatottság...

Az elmúlt hónapban már az index is kénytelen volt csupa bíztatót írni. Hozzád még nem jutott el?
@Ad Dio:

"Szerintem számolj utána hogy mennyi az annyi. Nem kell minent elhinni az agitpropból..."

Oké, utána számolok - 2010 ápr-máj-jún időszakban kb. 20mrd huf volt az államadósság az államadósság kezelő központ szerint - idén júniusban 22,4mrd huf az adósság, és ehhez jön még a 3000mrd
@Ad Dio: "Egyébként az akkori gyors reakció az MSZP-SZDSZ kormány kavés értékelhatő lépése közül az egyik. "

Hát én azért ezt nem mondanám. Mindenki tudja, hogy a baloldal rekodsebeséggel tud elfogadni minden külföldi feltételt, kölcsönt felvenni vagy dolgokat olcsón eladni.

Viszont szerintem itt a trükk baromi egyszerű volt: már régen készültek rá. Akinek a kezében a kulcs, annak nem kell nagy művésznek lennie, hogy lássa üres a kamra. Fogadni mernék, hogy már jó előre elkezdték a tárgyalásokat az IMF-el, csak nem verték nagydobra. Merthogy akkor az ellenzék fogást talált volna rajtuk...
@barli: legyen motivációd többet keresni? egy összeomló gazdaságban, aminek az egyik legnagyobb problémája pont abból származik, hogy a kormány különadókat vetett ki az szja baromság pótlására???

az összeomló gazdaságban pedig előbb-utóbb elbocsátják azokat is, akik ebben a pillanatban még örülnek annak, hogy kevesebb adót fizetnek

amúgy érdekes, egy szegény ember arányaiban sokkal több adót fizet, szóval baromi igazságos ám ez a dolog
@$pi$:
"újra nőni kezdett a GDP"
Korábban is nőtt, kivéve azt a bizonyos válság időszakot.

"csökkent az államadósság,"

A központi költségvetés adóssága
2013.06.30 22 238,4 Mrd Ft
változás 1 518,3 Mrd Ft

"rekord mértékű a valutatartalék
2012.12.31 -hez képest. "

Köszönhető az IMF hitelnek. Nem Piktorék gyűjtötték össze.

"csökken a országkockázati felér, leestek a államkötvényhozamok"

Köszönhető a nemzetközi helyzetnek.

"nőtt a foglalkoztatottság..."

A rabszolgamunkára gondolsz?
@Ad Dio: A külső adósság a GDP%-ában két ok miatt nőtt:

- 2009-ben visszaesett a GDP 6%-kal. Oka az általad már elfelejtett világgazdasági válság volt. Talán emlékszel még, hogy az USÁ-ból indult és az egész EU-t érintette. Magyarország nem tudott volna ebből kimaradni ha a németek, angolok, franciák sem tudtak.
- az IMF/EU hitelt nem arra vették fel, hogy elköltsék, nem is költötték el, de értelemszerűen megnövelte a bruttó adósságot. Szinte teljes összegét az MNB devizatartalékának növelésére fordították (18 milliárd euróval növelték), egyelőre ott van még a pénz, amíg fel nem éli azt is ez a kormányzat. A hitelfelvétel oka az volt, hogy a forint elleni támadásokat leszereljék.

Talán Te is érted, hogy nem voltunk végzetesen eladósodva, minden Fidesz-propaganda ellenére sem. Persze nem volt hiba nélküli az előző kormányzás, főleg azért, mert a félpályás örjöngések időszakában és a rendkívül felelősségteljes ellenzék lelkes asszisztálása mellett nem tudták végrehajtani azokat a reformokat, ami hosszabb távon emészthető mértéken tartotta volna a költségvetési hiányt. Talán emlékszel még rá mi ellen pofáztál: egészségügyi reform (független biztosítók, magánszolgáltatók, vizitdíj), nyugdíj reform (korhatár növelés, nyugdíjemelés GDP növekedéshez kötése), tandíj.

Ez a kormány ahelyett, hogy védte volna a forint árfolyamát, sajátmaga intézett támadást ellene, plusz mindenki ellen akikkel inkább együtt kellett volna működni. Sikerült is reménytelen helyzetbe kényszeríteni a devizaadósokat.

A dologhoz hozzátartozik, hogy amíg nem lesz többlet a költségvetésben, addig rendületlenül nőni fog az adósság. Lehet még inflálni a forintot, vagy el lehetne adni állami vagyontárgyakat, de akkor viszont kérjük meg az árát, ne osztogasson az állampárt ingyenesen közvagyont sajátmagának.

A költségvetés csak látszólag lett takarékosabb, a hiány pont annyival csökkent, amennyi korábban a magánpénztári tagdíj volt (GDP 1,2-1,4%-a). Mivel semmilyen társadalmi kiadás nem nőtt, világos, hogy az állam többet költ magára, mint korábban. Nevezzük ezt antireformnak: a Fidesz megcsinálta azt a bravúrt, hogy az állam rosszabb minőséget drágábban polgárainak. Teljes tévedés a Fidesz gazdaságpolitikája, ha saját meghírdetett céljaival mérjük. Van azért egy gyanúm, nem is érdekli a Fideszt az ország, egyszerűen lopni akarnak, gyorsan, sokat, a magukfajtáknak.
@$pi$: "Viszont szerintem itt a trükk baromi egyszerű volt: már régen készültek rá. "

Andersennek teccik vanni?
Az "elmúlt 8 évben" a fidesz merre járt, hogy mindenki az mszp-t szidja? Ők nem voltak a parlamentben, nem dolgoztak? Való igaz, nagyon gyakran kivonultak az ülésről, ha a főnök így utasította őket. Pedig nem volt 2/3-a az mszpnek.

Az "elmúlt 8 évért" a fidesz ugyanannyira hibás, mint az mszp, mert nem tettek semmit, ami jó irányba vitte az országot. Nekik köszönhetjük a széthúzást, a más pártra szavazók utálatát. 8 évig csak a sértődött gyereket játszották, várták, hogy visszatérhessenek a hatalomba és viktor végre bosszút állhasson. 3 éve nem érdekli, hogy ki mennyit szenved, csak az ő hatalma és bosszúja meglegyen.
@nu pagagyí: "Van azért egy gyanúm, nem is érdekli a Fideszt az ország,"

Mikor érdekelte?
@dukeekud: "Visszafizettek, az mszp adosagat."

Visszafizették? Olyan volt ez a visszafizetés mintha valaki úgy törlesztené a devizahitelét hogy kicsalja/kizsarolja az ismerősei megtakarítását + felvesz mellé egy Provident kölcsönt. Végülis a devizahitele megszűnne. :)
@félázsiai 2llkedő: "Andersennek teccik vanni? "

Nem, szerintem az sokkal hihetetlenebb, hogy "egyszercsak észrevettük, hogy két héten belül elfogy minden valuta ezért aztán ripsz-ropsz kötöttünk egy megállapodást" mint az, hogy "a tárgyalások végén jelentettük be, hogy lesz egy ilyen megállapodás".

Azért hogy ez annyita hihetetlen lenne, azt te sem gondolod komolyan nem?
@SemBoga: "amúgy érdekes, egy szegény ember arányaiban sokkal több adót fizet, szóval baromi igazságos ám ez a dolog"

Mint ahogy a rezsicsökkentés is igazságos: a Rózsadombon a milliárdos kedvezményesen fűtheti a kocsibejárót a Bentley alatt. Úgy látszik már olyan jól teljesít a gazdaság hogy már nem csak a rászorulók támogatására van meg a keret, hanem ahhoz is hozzávágják a pénzt akinek már így is az utcára folyik a házából.
@félázsiai 2llkedő: "Köszönhető a nemzetközi helyzetnek."

Jah, ezt ismerjük. Ha valami összejön a fidesznek, akkor azt (1) a nemzetközi helyzet okozta (2) a bokros lajos miatt volt (3) a bajnai gordon miatt volt vagy (4) nem is igaz.

Ha valamit elcseszett a mszp, akkor (1) a nemzetközi helyzet és a válság ugye (2) az ellenzék miatt van (3) nem is cseszte el.

Vannak akik annyira hívők, hogy el sem tudják képzelni, hogy a másik fél valamit eltalált volna vagy a saját bagázs valamit elrontott volna. Az ilyen emberekkel tö felesleges szóbaállni, vallási fanatikusok. Szerencsére könnyen meg lehet ismerni őket...
@$pi$:

"Nem, szerintem az sokkal hihetetlenebb, hogy "egyszercsak észrevettük, hogy két héten belül elfogy minden valuta ezért aztán ripsz-ropsz kötöttünk egy megállapodást" mint az, hogy "a tárgyalások végén jelentettük be, hogy lesz egy ilyen megállapodás"."

Nem azt vették észre, hogy két héten belül elfogy - ezt ugyanis mindig tudták, hogy mondjuk kb. 2 hétre való tartalék van - azt vették észre, hogy hirtelen nem vesznek több állampapírt.
@$pi$: a fidesz eddig szinte semmit nem talált el, és kész csoda, hogy eddig nem dőltünk össze

ahogy az mszp alatt is kész csoda volt, 2008 őszéig
@roli101: "Az "elmúlt 8 évért" a fidesz ugyanannyira hibás, mint az mszp, mert nem tettek semmit, ami jó irányba vitte az országot."

Hát azért ugyanannyira talán mégsem. Nem ők voltak kormányon, mint ahogyan most nem a Gyurcsány banda van kormányon. Senkinek sem jut eszébe azt mondani, hogy a trafikmutyi vagy a földmutyi dolgokban az MSzP meg a Gurcsány "ugyanannyira hibás" mint a kormányalakító fidesz.

Ez az "ugyanannyira hibás" tehát jól hangzik, de egyáltalán nem igaz.
Na most itt az Index legfrissebb cikkének harsogó, félméteres betűkkel szedett címe:
"Megint leállt a gazdaság"
Csak épp hogy nincs mögötte három szmájli.
De odagondolják Indexéknél, ebben ezer százalékig biztos vagyok!
Meg odagondolja az ideírogató sok ballib majom is.
Az ostobák azt hiszik, hogy nekik ettől jobb lesz...
@$pi$: "Nem, szerintem az sokkal hihetetlenebb, hogy "egyszercsak észrevettük, hogy két héten belül elfogy minden valuta ezért aztán ripsz-ropsz kötöttünk egy megállapodást" "

Gazdasági világválságról nem hallottál?
@SemBoga: "Nem azt vették észre, hogy két héten belül elfogy - ezt ugyanis mindig tudták, hogy mondjuk kb. 2 hétre való tartalék van"

Jah, két hét tartalék, mi? Te komolyan mondod, hogy van olyan idióta, aki egy országot két hét valutatartalékkal irányít? Éveken keresztül? Ugyan már!
@$pi$: "Jah, ezt ismerjük. Ha valami összejön a fidesznek,"

""""A 6 hónapos kincstárjegy (Bubill) aukción beérkezett 6,975 milliárd eurós jegyzésből 3,520 milliárd eurót fogadott el a kibocsátó mínusz 0,0116 százalékos hozammal.""""

Szerinted ez mi?
@$pi$:

a fidesznek más területeken van felelőssége - pld. az önkormányzatok adósságba hajszolásában (beleengedésében) - mivel nem minden önkormányzat adósodott el, így látható, hogy ez inkább saját felelősség, mint a központi kormányzatra kenhető dolog

a közbeszéd és közgondolkodás manipulálása terén is alkottak, isszuk is a levét rendesen

a devizahitelek kapcsán pedig ha annyira tudták, hogy ez rossz dolog, miért nem szólaltak fel ellene (sőt, ők miért vettek fel egyáltalán?), illetve a gyurcsány féle különadókra orbán miért mondta a parlamentben, hogy visszafogják a gazdaságot?
@$pi$: "Szerencsére könnyen meg lehet ismerni őket..."

Akkor könnyed megismered magadat.
@félázsiai 2llkedő: "Gazdasági világválságról nem hallottál? "

Szerinted?

Gondold végig amit írtam, próbáld megérteni, kérdezz bátran. Próbáld felfogni, hogy amit írtam, azt a gazdasági válságot figyelembe véve írtam. Próbáld meg ennek fényében újragondolni a dolgot, érvelj, következtess, gondolkodj!
@$pi$: folyamatos a kötvénykibocsátás, talán havonta van? szóval igen, kb. ennyi likvid tartalék van a kormánynál általában - több nem is kell, mert ritkán adódik olyan helyzet, hogy a kormányzat és a jegybank együtt nem tudja megoldani a finanszírozást - na, ez egy olyan helyzet volt
@SemBoga: Persze, hogy van felelőssége egy ilyen kiterjedt támogatottságú országos pártnak. Hogyne lenne.

Csak az ellen érveltem, hogy az ellenzék "ugyanannyira felelős" mint a kormányzó párt. A kormány mindenkinél több hatalommal bír, mindenkinél több felelősség terheli. Ennyi.
@SemBoga: "folyamatos a kötvénykibocsátás, talán havonta van? szóval igen, kb. ennyi likvid tartalék van a kormánynál általában"

Ez butaság. Nem olvastad azt a rengeteg cikket egy évvel ezelőtt, ami arról szólt, hogy meddig bírja a kormány, ha beáll a kötványpiac. Folyamatosan egy másfél évekről volt szó, nem két hétről! Lejáró hitelekkel meg kötvényekkel együtt.

Gondold végig mi a fene vinné rá egy ország kormányát, hogy két hetes tartalékkal nyomuljon?
@$pi$: Azért nem ugyanaz. Ugyanis akkor nem volt 2/3-a gyurcsánynak, másrészt az önkormányzatok nagy része fideszes volt. Nem emlékszel már a népszavazásokra. Vizitdíj nem jó, tandíj nem jó, népszavazzunk róla. Ellenzékből csak ekézték az országot, hogy minél rosszabb legyen az országnak és ők majd a megmentők szerepében jöhessenek. Ez meg is történt. A fideszes önkormányzatokat a fidesz parancsára vették fel a devizahiteleket, mert meg volt nekik ígérve, hogy majd a fidesz megoldja kormányon. Így is lett.
@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Ha nem vett fel hitelt Kádár ettől lett 67% az államadósság a rendszerváltáskor, akkor a komcsik hülyébbek voltak mint gondoltam....:)))
@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): ''akár tetszik az, amit szerencsétlen hülye Szanyi mond, akár nem''

- Egy komcsinak sem hiszik el amit a kamatokról hazudik...:D
@Ad Dio: "Még mindig jobb mintha évente 4-5%-kal nőne mint az elmútnyócban. Örüljünk aminek lehet.
"

Csak szólok, hogy az elmúlt nyolcévből már 3 a Fideszé. :-)
@$pi$: "Gondold végig amit írtam, próbáld megérteni,"

Végig gondoltam. Mondandód alapján most már világossá vált, hogy a világválságot a libsi-bolsi bagázs tervezte meg, és indította el annak érdekében, hogy legyen indok az IMF hitel felvételére.

Köszönöm a felhomályosítást!
@röf: A nagy gyűlölködésedben éppen a lényeget nem látod. Hol láttál tőlem olyan írást, ahol akár Bajnait, akár Mesterházyt éltetem és arról értekeznék, hogy milyen jó lenne, ha ők kerülnének kormányra?

Higgadj le, és érvelj. :-)
@Ad Dio: "Még mindig jobb mintha évente 4-5%-kal nőne mint az elmútnyócban."

A központi költségvetés adóssága
2013.06.30 22 238,4 Mrd Ft
változás 1 518,3 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest.
@$pi$: Éppen ma jelent meg egy cikk az indexen, (index.hu/gazdasag/2013/08/14/gazdasagi_novekedes_ksh/), mely szerint a KSH legújabb jelentése szerint: "A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok alapján viszont csak 0,2 százalékos volt az éves növekedés."

Ezt azért nem nevezném olyan növekedésnek, amire bűszkék lehetnénk. Ha elolvasod a többi bejegyzést, akkor láthatod, hogy vannak elképzeléseim arról, miért van baj az egész világggazdasággal, így nem is azt kérem számon Orbánon, hogy miért nem "száguld a magyar naszád" évi 7%-kal, hanem a füllentései és a sunyisága zavar. Nem karakán és öszinte. És ne gyere azzal, hogy Gyurcsány sem az, mert ő már nem miniszterelnők, ő már megbukott.
A sok demagóg okostóni, a posztolót is beleértve, anélkül akarja minősíteni az IMF-hitelt, hogy ismerné a feltételeit.
@dukeekud: abszolút, olyan szorult helyzetben kellet navigálniuk, hogy ahhoz képest Szkülla és Kharübdisz kutyafasza
"magyar kormány becsületére és hitelességére " ???
Már csak ez a mondat, önmagában is nevetséges és értelmezhetetlen.
"A GDP az idei első negyedévben 0,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest és 0,7 százalékkal bővült az előző negyedévhez képest a szezonálisan és naptári hatással kiigazított adatok szerint, ehhez képest tehát a negyedéves összehasonlításban látszik nagy romlás."
Egyébként is a "Főmantra: minden bajért a korábbi, baloldali kormányok a hibásak
1. alapelv: a szegények és kiszolgáltatottak maguknak köszönhetik sorsukat
2. alapelv: az állami és pártvezetők mindenek feletti tisztelete
3. alapelv: a világ az igazi magyarok ellen van
4. alapelv: aki másként gondolkodik az a nemzet ellensége"
@gabuscica: A minősítgetésen kívűl valami konkrétabbat? Vagy az már nincs? :-)
@SemBoga:

Kevered a szezont a fazonnal.

A %-os adat GDP arányos növekmény, nem pedig nettó tartozás. Amit meg Te nyomsz, az a tartozás mértéke forintban, majd egymásra vetíted a kettőt.

Értelme a GDP arányos mutatónak van.

De legyen ahogy akarod:

2001-ben a GDP valami 15000Mrd körül volt, az államadósság meg 52%-on állt, ami ezek szerint durván 7500mrd forintban.

2010-ben a GDP 26600Mrd, az adósság 82%, vagyis cca 22000mrd.

22000-7500=14500mrd. Ennyivel lett több adósságunk forintban az elmútnyóc alatt. Ez az adat egyébként fabatkát nem ér, mert nem mond semmit a valóságról (infláció, növekedés stb). Ami számít, az a GDP arányos ráta. Az meg 2002-2010 +30%, 2010-2013 -2,5%.

A jelenlegi kormány egy sereg balfaszságot művel. Tessék azt ütni. Ami meg rendben van, arról meg minimum hallgatni.
0. pontnak betehettél volna olyant is, hogy majdnem beszartam ettől a sok üres szócsépléstől.

„Magyar TV” - mi a fasz ez?
Soha életemben nem hallottam ilyen TV-adóról.
@Kara kán: magyar állami TV, szokták még királyi TV-nek is becézni.
Azt már korábban megfigyeltem, hogy ha az egónak valami nem tetszik, mert a hitrendszerét támadás éri, de ellen érvelni nem tud, akkor egészen nevetségesbe részletekbe köt bele.
Brávó!

Na akkor az mszp támogatottsága a köv. negyedévben is tovább csökken várhatólag.
A dolog lényegtelen és szimplán jelképes, mivel Mo. állami hiteleinek 95 %-a nem az IMF felé van.
'Ez utóbbi a tényekkel nincs összhangban, hiszen ahogy Szanyi Tibor is rávilágított, valójában piaci kamatozású hitelt vettünk fel, hogy törlesszük az IMF hitelt.'

- Szanyit idézed gazdasági ügyekben? Jó hogy nem vmi szarbakerült devizahitelest.

- Ha a fidesznek dolgozol, akkor jól nyomod.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te mint vallásos ember tisztában lehetnél a jelképek jelentősségével. Ne bomlasszá.
@Ándi bácsi:

Oké, azonban önmagában gazdasági kérdésekben kevés a jelképes politizálás.
@Ándi bácsi: "- Szanyit idézed gazdasági ügyekben?"

Ki a hiteles gazdasági ügyekben?

Szíjj Ártó?
Szőke Ciklon?
Lézer Jani?
Kósa?
@Ándi bácsi: Te! És mi van az egymillióval több adófizetővel? A nácinak válaszoltál már?
@félázsiai 2llkedő: Ándika biztos nem, szerinte egymillióval nőtt az adófizetők száma 2010 óta.
@nu pagagyí:

"- 2009-ben visszaesett a GDP 6%-kal. Oka az általad már elfelejtett világgazdasági válság volt. Talán emlékszel még, hogy az USÁ-ból indult és az egész EU-t érintette. Magyarország nem tudott volna ebből kimaradni ha a németek, angolok, franciák sem tudtak."

Összekeversz valakivel. Én ezzel teljesen egyetértek. Mondjuk a GDP -6% fele azért az akkori kormány sara (mert már jóval előbb elszakadtunk a régiós gazdi növekedéstől, ami 2002-ben még megvolt), de lényegileg rendben van amit mondasz...

"- az IMF/EU hitelt nem arra vették fel, hogy elköltsék, nem is költötték el, de értelemszerűen megnövelte a bruttó adósságot. Szinte teljes összegét az MNB devizatartalékának növelésére fordították (18 milliárd euróval növelték), egyelőre ott van még a pénz, amíg fel nem éli azt is ez a kormányzat. A hitelfelvétel oka az volt, hogy a forint elleni támadásokat leszereljék. "

Mint ahogy ez is igaz. Épp ezért mondtam, hogy ez egy szüksége és elengedhetetlen lépés volt. Azon kevés lépések egyike, amit az akkori kormány gyorsan és határozottan a jó időben és helyen megtett.

"Talán Te is érted, hogy nem voltunk végzetesen eladósodva, minden Fidesz-propaganda ellenére sem."

Na ez viszont NEM így van. Borzasztóan el voltunk és vagyunk adósodva. Olyan szinten, hogy arra nincs szalonképes kifejezés. És ez az elmútnyóc kapitális bűne. Az eladósodás növekedése a világgazdasági helyzet miatt elkerülhetetlen volt, de a mértéke töredéke is lehetett volna - kellet volna lennie. Megyó elcseszte az ostoba osztogatásával, Gyurcsány meg a csapnivaló politizálásával képtelen bázist teremteni a konszolidációhoz.

"Talán emlékszel még rá mi ellen pofáztál: egészségügyi reform (független biztosítók, magánszolgáltatók, vizitdíj), nyugdíj reform (korhatár növelés, nyugdíjemelés GDP növekedéshez kötése), tandíj."

Valakivel megint keversz. Tandíjpárti voltam és vagyok, nyugdíj és egészségügyi reform párti voltam és vagyok.

"Ez a kormány ahelyett, hogy védte volna a forint árfolyamát, sajátmaga intézett támadást ellene, plusz mindenki ellen akikkel inkább együtt kellett volna működni. Sikerült is reménytelen helyzetbe kényszeríteni a devizaadósokat."

Agitprop. Az euro/huf ráta alig mozog az elmúlt években. A csillapított ráta tök egyenletes a 2000-es évek eleje óta. A vállalkozásunk részben euróban számláz. Hidd el, tudom :-).

"A dologhoz hozzátartozik, hogy amíg nem lesz többlet a költségvetésben, addig rendületlenül nőni fog az adósság. Lehet még inflálni a forintot, vagy el lehetne adni állami vagyontárgyakat, de akkor viszont kérjük meg az árát, ne osztogasson az állampárt ingyenesen közvagyont sajátmagának."

Ez is igaz. Tudsz Te ha akarsz!

"A költségvetés csak látszólag lett takarékosabb,"

Igen. A számok alapján tényleg így látszik :-). A kormány keresztülnyomott egy sereg komoly faragást, a társadalmi ellenállás ellenére is.
@Anonymus Gesta Hungarorum:

Ne kavarj!

Lehetett volna Magyar ATV is, aminek nevéből a magyart már törölték, amúgy helyesen, mert nem magyar az ATV.

A magyar állami TV meg m1 és m1, plusz van a Duna TV és a Duna World.

Ha rászánod magad, hogy ilyen blogokat irkálj, fogalmazz pontosan, és nem fog senki belédkötni.

A tartalomban is vannak gikszerek, de azoknál a cáfolat hosszabb időt venne igényben, tehát hagyom a francba, ennyit nem ér meg ez most nekem.
"Gazdaság
Megint leállt a gazdaság

Index

2013. augusztus 14., szerda 09:01 |
Címkék
növekedés, gdp, bővülés

Negyedéves alapon 0,1 százalékkal nőtt a gazdaság, az előző év azonos időszakához viszonyítva a bővülés 0,5 százalék lett - közölte a KSH. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok alapján viszont csak 0,2 százalékos volt az éves növekedés. 2013 első félévében a naptárhatás kiszűrésével nyert adatok szerint 0,1 százalékkal nőtt a magyar GDP. (A KSH egyébként az előző negyedéves adaton is módosított utólag, a növekedés 0,7-ből 0,6 lett, az éves alapú visszaesés pedig 0,3 százalék helyett 0,5 százalék.) A pozitív előjelű változást alapvetően a mezőgazdaság és az építőipar növekedése okozta."
@Kara kán: "mert nem magyar az ATV". Pedig magyarul beszélnek benne. Ja, hogy nem elég nemzeti szerinted. Persze, ha valami neked nem elég magyar, akkor már nem is magyar. :-)

"A tartalomban is vannak gikszerek, de azoknál a cáfolat hosszabb időt venne igényben, tehát hagyom a francba, ennyit nem ér meg ez most nekem."
Ja persze. :-)
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem önmagában lesz gazdasági választás jövőre.

Utoljára mondom hogy ne bomlasszá.
@félázsiai 2llkedő: 'Ki a hiteles gazdasági ügyekben?

Szíjj Ártó?
Szőke Ciklon?
Lézer Jani?
Kósa?'

Szanyihoz képest? Komolyan kérdzed?
@belekotty: Igen, egymillióval nőtt az adófizetők száma 2010 óta. Ezt fenntartom, te meg nem tudod megcáfolni.
@Ándi bácsi: Szanyi semmivel se rosszabb, mint a felsoroltak.
@Ándi bácsi: "Igen, egymillióval nőtt az adófizetők száma 2010 óta."

Forrás?
@Ándi bácsi: Ahogy a náci mondaná - hazudsz, hazudsz, hazudsz.
@félázsiai 2llkedő: Az adójóváírást kivezették, ezért van 1 millió új adófizető.
@belekotty: Elolvastad a cikket? Egyrészt 2008 a bázisidőszak, másrészt nekik az adóbevallást benyújtók száma jelent adózót.

De adóbevallást olyan is nyújt be, aki nem adózik.
@Ándi bácsi: "Az adójóváírást kivezették, ezért van 1 millió új adófizető."

Ettől nincs több adófizető. Csak nem nulla százalékot adóznak.

Adófizető annyi van, amennyi adóbevallás.
@félázsiai 2llkedő: Igy van, eddig nullát adóztak, most meg töbebt.
@Ándi bácsi: Hát persze! El is higgyem neked, hogy a valamivel több mint 4 millió bevallóból 1 millió 2011-ben lett adófizető, addig csak nullásat vallott be? :-))
Látom nem olvastad el a cikket, mert akkor azt is látnád hogy az egy főre jutó fizetendő adó még jobban csökkent.
Scindler Pistáját idézve - hazudsz, hazudsz, hazudsz.
@Ándi bácsi: De az adózók száma nem változott. Statisztikai kérdés, trükkök százai.
@Anonymus Gesta Hungarorum:
"@röf: A nagy gyűlölködésedben éppen a lényeget nem látod. Hol láttál tőlem olyan írást, ahol akár Bajnait, akár Mesterházyt éltetem és arról értekeznék, hogy milyen jó lenne, ha ők kerülnének kormányra?
Higgadj le, és érvelj. :-)"

Megfogadom tanácsodat, és lehiggadok.
De én nem azt nehezményeztem, hogy Te Mesterházyékat akarod a spiccen látni (bár gondolom akárkit, csak ne Orbánt), hanem azt, hogy ez az egész Index-blogosdi egy-az egyben a torgyáni retorika.
Mindenről elmondjátok, hogy a legszarabb a világon, de arról egy szó nincs, hogy mit kéne csinálni helyette.
Most nem a Mesterházy 15 pontjára gondolok, mert attól fölnyerítettem....
Valami részletesebbre, amiről esetleg vitatkozni tudunk.
De úgy látszik, az nem profilja az Indexnek.
Ez így elég karcsú....
@röf:

"de arról egy szó nincs, hogy mit kéne csinálni helyette."
"8181
Csak a Fideszt
15088
A szocialisták értelmes alternatívát nyújtanak
2174
A szebb jövőt a Jobbik programja hozza el
1466
Lehet zöldebb Magyarország, az LMP-t választom
4106
Bajnai Gordon és a Haza és Haladás tetszik
1378
Gyurcsány Ferenc új pártja a szimpatikus"

Tessék, a szocik adópolitikája több embernek tetszik mint a zsideszé. És ez nem 1000, meg 1500 ember megkérdezésével lett, hanem ez sokkal reprezentatívabb.

index.hu/gazdasag/2013/08/13/igy_adozunk_ha_veszit_a_fidesz/
@röf: "Mindenről elmondjátok, hogy a legszarabb a világon, de arról egy szó nincs, hogy mit kéne csinálni helyette."

Pedig már nagyon sokan elmondták. Először is be kellene temetni az ország két felét elválasztó árkot.
@röf: Csak a magam nevében írhatok. Egyelőre inkább a hibákra próbálom felhívni a figyelmet (itt leginkább a világgazdaság problémáit feszegetem), de sajnos az index blogoldalára az ilyenek már általában nem kerülnek fel.

Az igazán jó megoldások azonban a teljes hitrendszerünk feladását kívánja, ami az ego számára egyenlő lenne a halállal, ezért mindent megtesz, hogy elkerülje. Ha van türelmed, akkor szemezgess a bejegyzéseim között. Leginkább a kőolajcsúcs és ívóvízcsúcs kapcsán. És ezek a cikkek csak a jéghegy csúcsát érintik. Az én időm is véges, dolgozom (adót fizetek), családom van és egy cikk megírásával nekem semmi anyagi hasznom nincs, csak a szabadidőmből vesz el. De úgy érzem legalább ennyit tennem kell.
@Anonymus Gesta Hungarorum: "Az igazán jó megoldások azonban a teljes hitrendszerünk feladását kívánja, ami az ego számára egyenlő lenne a halállal, ezért mindent megtesz, hogy elkerülje."

Ezt nevezik szeretetnek.
@félázsiai 2llkedő:

"Először is be kellene temetni az ország két felét elválasztó árkot."

Hááát, ezt max igen erős fenntartásokkal...

Vannak olyanok a narancszombi szektából, akiknél nemhogy árkot betemetni nem akarok, de még az is nehezen elviselhető, hogy ennek az országnak a vérét szívják, kezdve a CÖFösöktől a sósavas tatán át a csuhajjás "hölgyig".

Vagy nézz végig az itteni narancsbolsi kommentelőkön: Szeretnél velük egy szép nagy, közös, boldog táborba tartozni?
Velem lehet a hiba, de én nagyon nem.

Az ország normálisabb részei között amúgy nincsenek árkok, nézd csak meg pl a hóhelyzet kapcsán kialakult spontán társadalmi összefogást.
@Amadeus62:

Ezzel a "közvi kutatatással" azért ne kampányolj nagyon. Pont ua történt itt is mint a miniszterelnök jelölt szavazásnál. Eleinte (5-6000 szavazatnál) az MSZP 4. volt, és meglepetésre a Fidesz vezetett. Aztán valaki rányomott a szavazatautómatával +10-12000 szavazatot az MSZP-re. Kérd le az időrendi eloszlást ha nem hiszem nekem :-D.
@Anonymus Gesta Hungarorum: @félázsiai 2llkedő:

A "hitrendeszer" vagy paradigma átalakítása tényleg szüksészerű és küszöbön álló feladat. A világ jelen formában fenntarthatatlan. Viszont ez "magától" nem megy végbe. Vagy durva szükségszerű kényszer kell, vagy egy olyan áttörés, ami az emberek életminőségét, értékrendjét egy erős pozitív hatással formálja. Tolás, vagy húzás, nyomás vagy vákuum.
@Ad Dio: Orbán Viktort a Világ urának!
@Ad Dio:

Hogy lehet meghekkelni ezeket? Ha már ennél járunk, akkor a Mandiner is előszeretettel csinálja ezt.
@félázsiai 2llkedő: Ezért van a fejlécben is ez.

A szeretet az igaz, minden más csak az egó illuziója. Még az is, hogy a másikat gyűlőljük.
@Pop40: "Vannak olyanok a narancszombi szektából, akiknél nemhogy árkot betemetni nem akarok, de még az is nehezen elviselhető, hogy ennek az országnak a vérét szívják, kezdve a CÖFösöktől a sósavas tatán át a csuhajjás "hölgyig".
Vagy nézz végig az itteni narancsbolsi kommentelőkön: Szeretnél velük egy szép nagy, közös, boldog táborba tartozni?
Velem lehet a hiba, de én nagyon nem."

Viccesen erre azt mondanám: "A hiba az ön készülékében van." Gondolj csak arra, ha mindenki így gondolkodik, ahogy te, attúl miért lesz jó Magyarországnak? Képzelj el egy focicsapatot, ahol a csapat játékosai egymást utálják, senki nem akar passzolni a másiknak, mindenki önző módon csak saját magával törödik. Szerinted mekkora esélye van egy ilyen focicsapatnak?
@félázsiai 2llkedő: Az ego nem te vagy, ergo nem is az ego, hanem te kell szeress. Az ego csak egy felszerelés (mint a buvárruha), amivel átélheted ezt az illuziót, amit valóságnak nevezünk.
@Anonymus Gesta Hungarorum:
"@röf: Csak a magam nevében írhatok. Egyelőre inkább a hibákra próbálom felhívni a figyelmet (itt leginkább a világgazdaság problémáit feszegetem), de sajnos az index blogoldalára az ilyenek már általában nem kerülnek fel.

Az igazán jó megoldások azonban a teljes hitrendszerünk feladását kívánja, ami az ego számára egyenlő lenne a halállal, ezért mindent megtesz, hogy elkerülje. Ha van türelmed, akkor szemezgess a bejegyzéseim között. Leginkább a kőolajcsúcs és ívóvízcsúcs kapcsán. És ezek a cikkek csak a jéghegy csúcsát érintik. Az én időm is véges, dolgozom (adót fizetek), családom van és egy cikk megírásával nekem semmi anyagi hasznom nincs, csak a szabadidőmből vesz el. De úgy érzem legalább ennyit tennem kell"

Hogy a végén kezdjem, én is dolgozom, és adót fizetek. Pontosabban vonja a munkaadóm.
(Ha már ez említésre érdemes mellékszál...)

Amúgy olvastam az ivóvízkészlettel kapcsolatos cikkedet.
Jó, és nem zavaró, hogy a 90%-a ollózás más tanulmányokból.
A mondanivaló a lényeg.
Itt nincs sok idő és hely a szemezgetésre, csak két dolog:
egyik, említed a palagáz kitermelésének problémáit.
Most volt egy cikk az Indexen:
"2013.08.13. 10:10 Az Áram Ára"
Az első hozzászólás a részemről íródott, mely szerint a palagáz kitermelése drága, és környezetszennyező.
Azt hiszed, megérintett valakit ez a többi hozzászóló közül?
Mindenki azzal foglalkozott, hogyan kell lerobbantani egy épületet.....
A másik témád ennek kapcsán: a fosszilis energiahordozók elfogyása, és helyettesítésének lehetőségei.
Nem bántam volna, ha megemlíted az atomenergiában lévő potenciált, mint alaperőmű!
Meg azt sem bántam volna, ha kimutatod a zöld-favorit szélkerekek, meg egyéb zöldmarhaságok korlátait.
Attól függetlenül jó kis összefoglaló....
Jut eszembe, nem emlékszel valami olyan históriára, hogy szóba került volna a magyar ivóvízbázis részleges külföldi tulajdonba adása...?
@Zuckerbrot: De felvett hitelt, írástudatlankám, csak nem az IMF-től, hanem a nyugati piacról, mint Orbán elvtárs.

Te is funkcionális analfabéta vagy, mint a többi haverod, igaz?
@Zuckerbrot:

"- Egy komcsinak sem hiszik el amit a kamatokról hazudik...:D"

Orbán gazdaságpolitikát tekintve simán nagyobb kommunista, mint Szanyi.

Amit Szanyi mond a kamatokról, az meg leellenőrizhetően igaz, az ÁKK honlapján megtekintheted te is.
@Anonymus Gesta Hungarorum: Ez a kognitív disszonancia miatt van. Amikor a fejben felépített kis hitrendszer szembesül a valóság nevű izével, és kiderül, hogy a valóság másmilyen, mint amiben az ember hisz, akkor az egy kellemetlen, irritáló érzés (mentálisan) erre mindenki másképp reagál: van aki simán figyelmen kívül hagyja a hitének ellentmondó dolgokat (a többség) van aki a hitét változtatja (nagyon kicsi kisebbség) és van aki azonnal elkezd kötözködni, hogy levezesse a disszonancia miatti feszültségét.

Velük tele van az internet.
@Amadeus62:

Olvasd el a miniszterelnők-jelöltes cikkhez fűzött kommeneteket. Van benne egy hozzászóló, aki konkrétan be is mutatja hogy lehet csalni. Nem vagyok kompjuter zsonglőr, én nem tudom.
@félázsiai 2llkedő:

Attól mert Mo-on nem találni jelen pillanatban alkamasabb miniszterelnök jelöltet, az még nem jelenti azt, hogy 1. nincs is ilyen ember 2. fel is kellene adni a keresést :-).

Tessék állítani/tatni egyet!
@röf: "Nem bántam volna, ha megemlíted az atomenergiában lévő potenciált, mint alaperőmű!"

Tudomásom szerint az uránkitermelés csúcsa 2020 környékén várható, így az sem valós alternatíva. Ráadásul, a fukusimai atomerőműbaleset rávilágított, hogy komoly veszélyforrást jelent. Nem véletlen, hogy a németek sorra állítják le az atomerőműveiket.

"Jut eszembe, nem emlékszel valami olyan históriára, hogy szóba került volna a magyar ivóvízbázis részleges külföldi tulajdonba adása...?"

Én Indiában hallottam ilyesmiről, hogy meg is történt, de aztán akkora lett a népharag (ott amúgy is komoly vízhiány van északon), hogy visszakoztak a magánosításban.
@Anonymus Gesta Hungarorum:
"Tudomásom szerint az uránkitermelés csúcsa 2020 környékén várható, így az sem valós alternatíva. Ráadásul, a fukusimai atomerőműbaleset rávilágított, hogy komoly veszélyforrást jelent. Nem véletlen, hogy a németek sorra állítják le az atomerőműveiket"

Ugyan már messze járunk a blogod eredeti témájától, de ha már elvittem a diskurzust az energiatermelés jövőjének irányába, még ideszúrnék egy gondolatot.
Én messzemenően atomerőmű párti vagyok, mert olcsó, környezetbarát, és az eddigi összes baleset emberi hiba következménye volt.

Ráadásul a zöldek által alternatívának kínált megoldások tragikomikusak.
Alább egy idézet az általad említett németországi helyzettel kapcsolatban, a Zöldek idén tavaszi kongresszusáról:.

"A Zöldek a program szerint kormányra kerülve hozzáfognának a kőszénre alapozott energiatermelés felszámolásához, vagyis nem csupán folytatnák a Merkel-kormány által meghirdetett úgynevezett energiapolitikai fordulatot, amelynek során 2022-ig valamennyi atomerőművet bezárják, hanem tovább is vinnék azt, és 2030-ra teljes mértékben a megújuló forrásokra állítanák át az energiatermelést."

Kész.
Kőbalta, fáklya.....
süti beállítások módosítása