HTML

 

">

Bemutatkozás

Ez a blog válaszokat keres a miértekre, amik mindenkiben megfogannak. Nem az ellentétekre, hanem a hasonlóságokra hívja fel a figyelmet. Nem elválaszt, hanem egyesít. Hiszen mindannyian egyek vagyunk, egy végtelen nagy és értelmes multiverzum részei. Akik most, ebben a pillanatban egy Föld nevű űrhajóban száguldunk az emberi elme által ismert Univerzumban.

Facebook

Twitter

Oldallátogatottság

Friss topikok

Címkék

adó (1) agresszió (1) álom (1) amerikai álom (2) Ángyán József (1) áramlás (1) árvíz (3) árvízi védekezés (1) bank (2) bizalom (1) boldogság (1) brokerbotrány (1) családon belüli erőszak (1) demokrácia (2) diktatúra (2) diktatúra kiszolgálói (2) egzotikus fürdőhely (1) elemzés (3) emberi tulajdonságok (1) empátia (1) energiacella (1) energiahatékonyság (1) epigenetika (1) értékrend (5) érzelem (1) félelem (3) filmkritika (2) földtörvény (1) függőleges kert (1) gazdaság (2) gazdasági válság (6) hagyományos média (1) halálfélelem (1) hazugság (2) hitel (2) hitvilág (2) homoszexualitás (1) Horvátország (1) hó fogságában (1) ideghálózat (1) ikertornyok (1) infláció (2) ismeretlen (1) kamat (2) képmutatás (1) kísérlet (1) kitelepítések (1) klientúra (1) klimaváltozás (1) koncert (2) kőolajcsúcs (1) környezeti katasztrófa (1) korrupció (2) közösség (4) közösségi média (1) központosítás (3) kulisszatitkok (1) kutatás (2) lehallgatás (1) lélek (1) lentről felfele építkezés (1) maffiacsalád (1) márc. 15. (1) másság elfogadása (1) megbontó felfedezés (1) melegfelvonulás (1) mellrák (1) Nagy Testvér (1) nemzeti egység (1) nőgyűlölet (1) nők bántalmazása (1) nők közösségformáló szerepe (1) nyájszellem (3) nyaralás (1) olajcsús (5) olajhiány (1) olajpala (1) önhipnózis (1) önszerveződés (2) önzetlen segítség (1) önző gén (1) Orbán Viktor (6) összeesküvés elmélet (2) palagáz (4) parlamenti képviselő (1) parlamenti választások (1) pénz (2) pofon (1) politika (1) propaganda (3) pszichológia (2) pszichológus (1) robbantás (1) sokkos állapot (1) Szaúd-Amerika (3) Széles Gábor (1) szerelem (1) színjáték (1) társadalmi változások (1) természet (1) terrorizmus (1) titkosszolgálat (1) tolerancia (1) totalitárius rendszer (1) unortodox politika (1) választás (1) választások (2) változás (1) Valutaalap (1) városszépítés (1) végtelen nővekedés (4) vezető olajexportör (1) villamos (1) vízcsúcs (1) Yanni (1) zene (1) Címkefelhő

Orbán Viktor nagy álma

2013.11.20. 13:03 Anonymus Gesta Hungarorum

Orbán Viktor már sokszor hivatkozott történelmi szerepére. Már előző kormányzását is ekként értékelte, akkori kormányzati propagandája is erre épült, ahogy korábban kiadott könyvének címéből is ez derült ki: "A történelem főutcáján". Személyes szerepének fontosságát a Wall Street Journal európai kiadásának idén nyáron adott interjújában is hangoztatta: "A magamfajta emberek szeretnek valami jelentőset véghezvinni, valami rendkívülit. A történelem megadta nekem ezt az esélyt.". Azonban semmi rendkívüli nincs az emberi egó azon igyekezetében, hogy elhiteti magáról: ő kiemelkedőbb és jobb a többieknél, neki isteni történelmi küldetése van és arra teremtetett, hogy valami jelentőset vigyen véghez. Hiszen az egó végső célja nem egyéb, mint a többiek csodálatának és elismerésének kivívása, ami aztán elvezethet az egó azon csillapíthatatlan vágyának beteljesüléséhez, hogy a többiek emlékezetében "halhatatlanná" váljon. Sajnos, amikor az egó az ember minden cselekedetét egy távoli elérhetetlen célnak veti alá - beáldozva ezzel mindent és mindenkit -, végül mindig könyörtelenül elbukik és éppen az ellenkezőjét éri el mindannak, aminek egész saját (és mások) életét is beáldozta.

Emlékszem még kamaszkoromra, amikor a halál gondolata egyre inkább kezdett foglalkoztatni és elsőre ijesztőnek tűnt, hogy egyszer csak nyomtalanul megszűnök létezni, akkor valami csodamódszeren törtem a fejem, amivel ezt a elkerülhetetlen elmúlást megúszhatnám. Szerettem volna kialkudni egy lehetőséget, egy kibúvót keresni, amivel az elkerülhetetlent elkerülhetném. Mivel azonban saját tapasztalatomból tudtam már 10 évesen - nagymamám elvesztése folytán -, hogy a halál senkivel sem kegyelmez, ezért próbáltam keresni valamilyen köztes megoldást, amivel a fizikai halált nem is, de legalább a személyiségem egy apró darabját megőrizhetném. És rájöttem - tanulva a történelemkönyvekből híres emberektől -, hogy ezt valamilyen maradandó tett megalkotásával elérhetem, ha e tettre a későbbi nemzedékek is örömmel és büszkeséggel telve emlékeznek majd meg. Persze itt nem is magán a tetten lett volna a hangsúly, hanem a személyemen: ez a feledhetetlen tett csakis az én nevemhez köthető legyen. Ezért valójában nem a tettre, hanem személyemre fognak nemzedékeken át emlékezni, így valósítva meg egóm csillapíthatatlan vágyát az öröklétre.

De ahogy tágult tudatom, úgy értettem meg, hogy ezen vágyam nem egyedi, az mindenkiben megfogan és egyszerűen ahhoz köthető, hogy félünk a haláltól. Ahogy korábbi posztomban ismertettem, valójában nem is annyira a fizikai haláltól, hanem inkább az ismeretlentől és a változástól félünk.

Az emberek többségének ("egyszerű halandóknak") azonban nem adatik meg az esély, hogy valami különlegeset véghez vigyenek, ezért törekszik sok szülő arra, hogy gyermekét a saját képére formálja. "Olyan vagy mint én" - hangzik el sokszor a határozott kijelentés a szülő szájából és a gyerek - mintegy meghipnotizálva - megpróbál ezzel a szemlélettel azonosulni. A szülői nevelést aztán felnőttkorára vagy továbbra is magáénak vallja, vagy pedig ellene lázadozni kezd és megpróbál elhatárolódni tőle több-kevesebb sikerrel. De az egó telhetetlen, ennél azért többre vágyik, hiszen az unokái, dédunokái végül elfeledkezhetnek róla. Ezért az egó halhatatlanság utáni vágya arra is áhítozik, hogy a többi történelmi személyiséggel együtt ő is bekerülhessen a történelemkönyvekbe. De ennek az az ára, hogy az egó minden esetben és helyzetben saját magát szeretné előtérbe tolni, legyen az a gát árvíz idején, vagy bárhol máshol, ahol esélye van tündökölni és learatni a mások verejtékes munkájának gyümölcsét. A történelemben azonban számos intő példát állít elénk arra vonatkozóan, hogy ha valaki csak az egója által elképzelt célra fókuszál, akár már a "cél szentesíti az eszközt" jegyében fog zajlani az élete.

Ha az ember elfogadja a fizikai halált, mint elkerülhetetlen eseményt, akkor már nem is fél tőle (annyira). És élete célja már nem az lesz, hogy valami elismerésre méltó cselekedete legyen, hanem egyszerűen csak az, hogy boldogan éljen és másokat is boldoggá tegyen! Úgyis mindig csak az utókor fogja eldönteni, hogy valaki élete mennyire tekinthető követendő példaképnek.

Orbán félelme most az, hogy a választásokat a 2002-es vereséghez hasonlóan, váratlanul elveszítheti, a közvélemény kutatások biztató előrejelzése ellenére is. A Fidesz – és persze elsősorban Orbán – annyira retteg a hatalom elvesztésétől, hogy az elmúlt több, mint három év alatt szinte semmi mást nem csinált, mint megpróbálta bebetonozni magát: akkor is hatalmon maradni, ha véletlenül még sem nyer. Az utóbbi időben Orbán nem mulasztotta emlékeztetni párttársait és híveit, hogy a Fidesz győzelme egyáltalán nem biztos és elégedetlenségének nyomatékot adva néhány megyei elnököt le is váltott. Miközben az éberség és a buzdítás fontos és hasznos dolog lehet a választási kampányban, egy félelemre alapozott hierarchiában komoly problémák merülnek fel. Ha egy poszt elnyerése nem a szakmai alkalmasság, hanem az ellentmondást nem tűrő lojalitás mércéje, ott a félelem az úr. Így aztán megszűnnek a vezetők hibás döntéseinek visszajelzései éppen a kegyvesztés félelme miatt, mint ahogy megjelennek a túlkapások is, az alkalmatlanság érzete miatt. Ezért van az, hogy a tisztesség látszatát sem kímélve tesznek meg mindent még egy helyhatósági választáson is, hogy bizonyítsák főnökük felé a rátermettségüket és alkalmasságukat. Ha egy törvénytelenség gyanúja felmerül, akkor először megy a tagadás, és a hárítás vagy egyenesen a vádaskodás: Mi nem is tettünk ilyent, ezt csak az ellenzék hisztéria keltése. Ha mindez nem segít, akkor jön a pártkatona beáldozása.

Idővel a kettős beszéd mindennapivá válik, miközben a valóság eltorzul. Bárki, aki a "szent cél" ellenében tesz, az csakis aljas hazaáruló lehet, hiszen a haza egyenlő a Vezérrel. Az egó félelmének hatására a tudat ilyenkor beszűkül, semmi más nem látszik, csak a végső cél: a grandiózus győzelem, amihez persze minden mást alá kell rendelni. Mert a Vezérnek isteni történelmi küldetése van. Nem véletlenül van a mondás: "a pokolba vezető út is a legjobb szándékkal van kikövezve".

"A történelmet mindig a győztesek írják" - amíg el nem buknak és nem jönnek helyettük mások (Kép forrása: http://hungarianvirus.wordpress.com)

A nagy álmodozások közepette már lassan minden hazugsággá válik. Hiszen a grandiózus cél felé vezető úton a kitűzött mérföldkövek sehogy sem akarnak elérhető közelségbe kerülni. Olyan ez mint a sivatagban kószáló szomjas vándor. Már mindenhol délibábot kezd látni és azt hiszi, hamarosan pálmafákkal körülvett kis oázist fog találni. Miközben amerre a szem ellát csak a száraz és forró homok veszik körül. A valósággal sokszor köszönő viszonyban sem lévő kormány propagandára számtalan példa van, elég néhányat megemlíteni az alábbiakban.

Miközben Orbán Viktor az államadósság elleni harcot tűzte ki zászlajára még 2010-ben, addig ma már az egészet inkább elfelejtené, mert a nagy harc semmi sikert nem hozott számára és inkább tekinthető kudarcként. Ennek eredményeként a propagandából is eltűnt az államadósság elleni harc, helyette megjelent a rezsiharc. Az államadósság még annak ellenére sem csökkent, hogy a magánnyugdíjpénztári vagyon államosítása már önmagában csökkentette az államadósságot, semmilyen további teendő nélkül. Eközben az ország devizatartaléka is csökkent, a legújabb dollárkötvények kibocsájtásával ezt próbálják ellensúlyozni, melynek kamata nagyobb, mint a nyáron sebtében visszafizetett IMF kölcsöné. A gazdasági növekedés sem akar igazán beindulni, a mostani legutolsó negyedéves 1,7%-os bővülés ("Robog a magyar traktor") a korábbi 0,5%-hoz képest a pillanatnyi európai konjunktúra kedvezőbbé válása miatti gépkocsiexportnak (Audi és Mercedes) és a tavalyi nagy aszályhoz viszonyított idei jó mezőgazdasági termésnek köszönhető leginkább, valamint az uniós beruházással megvalósított út- és vasútépítéseknek. Mindezek azonban kevésbé kapcsolódnak a kormány intézkedéseihez, főleg, hogy az utóbbi esetben jelentős EU-s támogatás lehívása került veszélybe. És a nagy SZJA adócsökkentésről is kiderült, hogy csak a magas jövedelműeknek kedvezett, az emberek többségének nem.

De hasonló a helyzet a legutóbbi rezsicsökkentési harccal is. Azonkívül, hogy az energetikai cégek visszafogták beruházásaikat, elkerülve ezzel veszteségeiket, lassan már az ellátás is bizonytalanná válhat, ahogy ez a gáztározók kapcsán már felmerül. Ugyanúgy az sem számít, hogy a nemzeti buszként csomagolt áruban még csak egyetlen egy magyar csavar sincs, mert a hazugságokkal összetákolt világba még ez is belefér. Muszáj beleférjen, mert ha nincs igazi nemzeti busz, akkor legalább pántlikázzuk be nemzeti szalaggal a külföldi - a sokat átkozott "idegen" tőke - által legyártott terméket. Mert valamilyen sikert fel kell mutatni a választások közeledtével.

A munkanélküliség elleni harcban is csak az látszik, hogy leginkább a közmunkaprogramnak köszönhetőek a munkanélküliségi és foglalkoztatottsági adatok enyhe javulása, valójában a versenyszférában a helyzet nem változott. Azonban a közmunka semmi esetre sem tekinthető hosszútávú megoldásnak, mivel két nagy probléma is van vele. Az egyik, hogy a politikai klientúrára alapozott áldemokráciában egy kvázi modern "hűbéri-jobbágyi" viszony alakulhat ki, ahogy erre Szalai Júlia szociológus rámutatott. Ugyanis a közmunkára kötelezett segélyezettek semmiféle jogi és intézményi védelmet nem élveznek, miközben élet- és munkakörülményeiket átitatja a helyi hatalmasságoktól való függés sokrétegű rendszere. A másik gond a közmunkaprogrammal, hogy - legyen az bármennyire is hasznos a társadalom szempontjából - az állami bevételek, az ily módon megnövelt foglalkoztatással, nem nőnek, miközben a kiadások igen. A közmunkás után kifizetett adók és járulékok csak annyit jelentenek, hogy az állam kiveszi egyik zsebéből a pénzt és beteszi a másikba. Így a közmunkaprogram hiába szépíti a munkanélküliségi és foglalkoztatotti statisztikát, az állami kiadásokat növeli, ami hosszabb távon semmi esetre sem megoldás. Lehet ugyan arra hivatkozni, hogy inkább közmunka, mint segélyek osztogatása, de sokkal messzebbre mutató megoldás lenne a kormány részéről, ha a megfelelő stabil gazdasági környezet kialakítását valósítaná meg, az állandó kapkodás helyett. Mert csak az előbbi esetben lenne bizalom a vállalatok részéről, hogy beruházással új munkahelyeket teremtsenek.

"A szocializmus addig tart, amíg el nem fogy mások pénze" – mondta Varga Mihály a legutóbbi Fidesz kongresszuson. És nem is tudja, mekkora igazságot mondott ki. Ezt már csak azzal lehet megtoldani, hogy lopni is csak addig lehet, amíg még van kitől. Utána a rendszer fenntarthatatlanná válik és összeomlik. A dohánykereskedelem átalakítása jól mutatja, hogy a hivatalosan megindokolt célok nem igazán teljesültek (pl. fiatalok védelme), miközben csökkent az állam bevétele a dohánytermékek forgalmazásából számított adóból, de nőtt a feketepiac. Az a közömbösség, ami a társadalom részéről megmutatkozik a trafikmutyi vagy akár a legújabb NAV botrány kapcsán, jól tükrözi a társadalom értékrendjét - vagyis mindez elfogadható. És ez egyben (ön)felhatalmazást is jelenthet sokak számára - a kicsitől a nagyig - hogy ha ott fent "ők" ezt megtehetik, akkor majd "ő" is megteheti. És fel sem merül benne, hogy "azok" ott fent azért tehetik meg, mert "ő" ezt elnézi nekik.

"Királyi esküvő" - a Wall Street Journal európai kiadása szerint (http://blogs.wsj.com/emergingeurope)

Orbán Viktor lassan a személyi kultusz felé is elmozdul. Ahogy a hvg.hu cikke is rámutatott, elképzelhető ugyan, hogy az Orbán-stáb stratégiai célja mindössze az volt, hogy a miniszterelnök politikai arculatának komolyságát az “örömapa”, a “népfi” emberarcú szerepével oldja valamelyest. Csakhogy az esküvő médiaeseményként való tálalása a jelenlegi politikai keretek között az orbáni hatalom bebetonozásának jelképes gesztusának tűnhetett, a leválthatatlan, dinasztikus, klán-uralom fantáziáját vetítve előre. És ezt csak tovább erősítette az esküvőhöz kapcsolódó - közpénzből elkészült - tanyára vezető út és templom melletti járda felújítása. Nem véletlen, hogy a Wall Street Journal európai kiadása az eseményt "királyi esküvőként" tálalta.

A nagy igyekezetben - "Magyarország jobban teljesít" szajkózása - már az erkölcsi korlátok is egyre kevésbé számítanak, miközben persze mindig kikérik maguknak, ha mások a ténykedésük erkölcstelenségével szembesítik őket. Sőt, már ők szeretnék megmondani azt is, hogy az új generációt milyen erkölcsök mentén kellene nevelni. Pedig a gyerekek nem hülyék, már 10 évesen is képesek felfogni az ellentmondásokat az erkölcsi prédikációk és a valóság között. Ezért aztán cinikussá válnak és követni kezdik a felnőtteket, aminek az eredménye éppen ellentétes lesz mindazzal, amit hivatalosan megindokoltak. Valójában Orbán és csapatának vágya, hogy a következő generációt alattvalóvá idomítsa, ami biztosítaná, hogy Orbán Viktor legalább még további 20 évig kormányon maradhasson. Csak hogy a rendszer legnagyobb ellensége éppen a felnövő generáció lesz. Hiszen egy hazug világban felnőtt nemzedék is vagy cinikus, hazug és erkölcstelen lesz, aki ha kell, álnoksággal vagy árulással is félretolja elődeit vagy pedig teljesen kiábrándul és kilátástalannak érzi a jövőjét, ami a fennálló rendszer teljes megtagadásával fog együtt járni. 

A Vezér (németül Führer, románul Conducator) a nagy álmai közé a szülőfalúja focicsapatának felemelkedését is beemelte és közpénzből stadiont is épít nekik. Pedig tanulhatna a történelemből, hogy sorstársa (a román diktátor - Conducator, ahogy annak idején nevezte magát) pitiáner műve mára már rég az enyészetté vált, pedig csak alig 24 év telt, mióta a korábbi cinkostársai - a román népfelkelés leple alatt - félreállítotték és egy sebtében összerántott törvénykezés előtt titokban halálra ítélték és kivégeztették. Tudom, most sokan felháborodnak a hasonlaton. Csak éppen azt nem veszik figyelembe, hogy annak idején még a román diktátort is sokan szerették - és nem csak a titkosrendőrség nyomására. Egyszerűen azért, mert hittek a meséjében, mint ahogy most is rengetegen hinni akarnak Orbán-Matolcsy "Tündérországában". Pedig a 2008-as világgazdasági válság előtti élet abban a formában már nem fog tudni visszajönni, sőt egy újabb világgazdasági válság is megismétlődhet.

De mielőtt még azt hinnénk, hogy Orbán Viktor egója egyedi a mai politikai palettán, elég tekintetünket az ellenzékre terelni és máris észrevesszük, hogy ott is nagyon hasonló ambíciókkal rendelkező "sorstársakat" lehet felfedezni. Ők valójában Orbán Viktor hasonmásai és nem az ellentétei. Nem ellenzékiek ők, hanem csereszabatos Vezérek. Hiszen ahogy Orbán Viktor sem sajátíthatja ki a hazát, úgy az ellenzéki vezetők sem sajátíthatják ki az ellenzéki teret. De az elmúlt jó egy éven át valójában az ellenzéki marakodásban is ugyan azt láttuk, amit Orbán Viktor tett korábban a "jobboldali egység" megteremtése érdekében. Vagyis az ellenzéki figurák között nem az ellenzéki összefogás a fontos, hanem az ellenzék Vezérének a személye. Így aztán bárki is legyen Orbán Viktor ellenzéki kihívója 2014-ben, nem lesz könnyű választani közülük: "az egyik 19, a másik egy híján 20". Az összetákolt Orbán szobor korábbi ledöntése és lefejezése hűen tükrözi az ellenzék színvonalát, mely tettel még saját szimpatizánsaik többsége sem tudott azonosulni ("Túlment a jó ízlés határain a szobordöntés"). Így a jelenlegi állapotokért nemcsak a kormány, hanem annak ellenzéke is felelős. Ahogy már korábban is írtam, nem csak Orbán Viktor kormányának ténykedése szégyen az országra nézve, hanem az ellenzéké is.

Azonban, ahogy a magyarok értékrendjében erre már rámutattam, a kialakult helyzetért valójában mi magunk vagyunk a felelősek. Vagyis Orbán Viktor álma nem egyéb, mint a mi álmunk. Mi vágyunk egy erőskezű vezetőre ("Jóképű diktátorokra vár a nép"), aki megszabja, hogyan éljünk és miként gondolkozzunk. Mi szeretjük a nemzeti szalaggal bepántlikázott hazugságokat, mert nem merünk szembenézni gyengeségeinkkel és korábban elkövetett hibáinkkal. Mert valójában még nem váltunk felnőtteké és még mindig azt várjuk el, hogy gyerekként valaki megfogja a kezünket és végigvezessen a saját utunkon, amit Életnek nevezünk.

survey tools

83 komment

Címkék: hazugság álom félelem értékrend Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://anonymus-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr815548655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán Viktor kétségtelenül az ezredforduló környékének legmeghatározóbb magyar politikusa.

Most hogy 3x megválasztják a legnagyobbak közé kerül, Tisza Kálmáni szintre, aki a 19. század egyetle ME-e, akiből érettségi tétel lett.
@Brúsz Pringstein:

Ezt én is így látom. Orbán egy korszakos jelentőségű politikus. Törtnemelformáló karakter. Az elmúlt 30 év legfajsúlyosabb, legtehetségesebb politikusa.

Kiemelt helyet fog kapni a történelemkönyvekben.
@Brúsz Pringstein: @Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

Kétségkívül meg fog róla emlékezni az utókor. Elvégre Caligula is szerepel a történelemkönyvekben.
@Welcome_To_Reality:
már Caligula is túlzás.nagyjából Meciar kaliber.
A nagy embereket rendszerint sötétzöldre fikázzák a kortársai.

Erre pölö Churchill jó példa. Sokan elmebetegnek tartották. Nem Németországban, hanem Nagy-Britanniában.
@J.László: de ebből még nem következik,hogy akit fikáznak,az nagy ember.
@rasztaszív: Nem hiszem hogy a 3. megválasztása után az lesz a legnagyobb problémája, hogy ki fikázza. Van akit fikáznak és még meg se választják, így nem lehet tovább fikázni.
Egy jelentéktelen ország paraszt-miniszterelnöke.
nagy formatumu politikus, aki ezt nem latja az nem ert a politikahoz - viszont azt is latni kell hogy kepessegeit nem mindig az ot megvalaszto nep erdekeben hasznalja. Pl aki stadiont epitett a sajat falujaban - kozpenzen - az beismeri hogy nem erdekli a nep velemenye.

ugy eddig 50%-50% a jo es rossz aranya OV ben, 2014 utan derul ki merre mennek el a dolgok.
Lehet szeretni és lehet nem szeretni, de hogy a rendszerváltozás utáni magyar politikusok közül messze a legkiemelkedőbb és legpolitikusabb alkat, egyelőre vitathatatlan.
O.V. okos. Tudja, de meg is mondják neki merre mennyit, és a hogyant. Kísérleti ország lettünk, megy vagy nem az új módi - az nálunk dől el. Utánunk jönnek a követők, akik átveszik az ötleteket és módszereket.
Abban azért vitatkoznék a cikkíróval, hogy a nép apatitikusan nézi a nav botrányt vagy csak nem lát már esélyt egy tisztességes eljárásra, sem rendőri, sem ügyészi, pláne nem birói szakokban.
Igen, sok a hazugság, próbálják a nemzeti tudatot fenntartani, de a lét határozza meg a tudatot, így aztán marad az elkeseredettség, a letargia, beletörődés.
@jogalany: Nincsen új módi. Régimódi van, szarul kivitelezve, tehetségtelen, kontraszelektált emberekkel. Nem értem, miért kerülne bele a történelemkönyvbe az, aki ipari szintre emelte a lenyúlást, aki átlépett minden erkölcsi lépcsőt a saját anyagi érdekében.

Szerintem egy kérdés van, ami eldöntendő:
Orbán úgy csinálja, amit csinál, hogy közben röhög a markába, vagy úgy, hogy meg van győződve a küldetéséről?

Előbbi esetben aljas, utóbbiban simán elmebeteg. Én az utóbbira szavazok, gondolom, az idegorvosok is.
@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Mondd el nekem légyszíves, milyen tette alapján fog helyet kapni a történelemkönyvben. Csak egyetlenegy tettet mondj!
@felucca: "közben röhög a markába"

Hupikék törpikék szinten fogod fel a világot.
Orbán egyszerűen az oligarhcák bábja. Semmi más. A fidesz 8 évét, amíg nem volt hatalmon, kipénzelte simicska meg nyerges meg pár nagyfiú. A hatalomra kerülés után benyújtották a számlát. Orbán még fingani sem mer az engedélyük nélkül. Lásd CBA hatalom, Közgép hatalom, dohánylobbi, stb.
Egy politikus akkor nagy formátumú, ha ezeken túl tud lépni és a nép érdekében tesz. Ez eddig nem volt és ezután sem lesz. Orbán egy igazi Mini Szterelnök.
Hitler és Sztálin is bekerült a történelemkönyvekbe. Ők is nagyot alkottak.
@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Mindenki jó valamire. Ha másra nem, akkor elrettentő példának.
Oly sok életet, egzisztenciát tettek tönkre ő és követői az elmúlt években, hogy inkább népnyúzóként, diktátorként, elmebetegként fogják emlegetni a történelemkönyvek. A társadalmat egészében tette tönkre a ténykedése. Remélem mindenki emlékszik, hogy azóta kell utálni a más pártra szavazókat, mióta ő ezt elvárja. Mikor elvesztette a választásokat, addig hergelte a népet a polgári körökkel és a választási csalás dumával, hogy az emberik kapcsolatok, barátságok, házasságok mentek rá. És azóta van komoly elentét a két szavazótábor között. Azóta nem ellenfelek, hanem ellenségek vannak az országban. Kettészakította az országot, én sem ülnék le beszélgetni egy fidesz fannal, mégha a barátom is volt, mert utálatosá vált a szememben minden, aminek köze van ehhez az idiótának.
@roli101: Ezzel szomorúan egyet kell, hogy értsek. Másképpen gondolkodó barátaimmal kínosan kerüljük a témát, mert az ő hitük nem vitatéma. Amit nem értek, hogy egy kollégiumi szobatársaságnak hogyan lehet ekkora befolyása az én mindennapjaimra, holott semmi közöm hozzájuk.
Mindennapi kényszeres Orbánozásunkat add meg nékünk, Uram.

Mert mi Vele kélünk és Vele fekszünk, de még éjszaka is felkelünk miatta(és a prosztatánk miatt).

Na, legyen egy jó napotok: ORBÁNBÁNYÁK!!!!!!!!
Magyar politikában magasan a legstilusosabb, legúriasabb politikus. Mélyről jött, jórészt megartotta 20 éves kora óta (!) a kialakult nézeteit. Nem ugrált a pártok között és ez nagy szó.
Ahogy cikk író írja, az egó nem minden esetben jó, vannak neki jó és rossz tulajdonságai.
Ha nem elégszel meg egy átlagos életformával, hogy neked mindenbbből kevés jut és bár lehet boldognak lenni a hajléktalannak is (ahogy cikk író mondja) de ha az ember több szeretne lenne az egó egy nagyon nagy segístség.
Magasabbra pozicionálja önmagát mint ami és adott esetben ez segíthet.
'Orbán Viktor Japánban tett hivatalos látogatása keretében csütörtökön tartott előadást a tokiói Dzsószai Egyetemen. A több közép-európai oktatási intézménnyel is szoros kapcsolatot ápoló egyetem a miniszterelnöknek „a szabadság és a demokrácia iránti elkötelezettségéért” díszdoktori címet adott'

Senki sem lehet próféta a saját hazájában.
Azért arra kiváncsi lennék, ha valami csoda folytán ez a csodatévő nemzetvezető Isten eltünne, hogy akkor vajon milyen fidesz támogatottságot mérnének a közvélemény kutatók? Vajon akkor is lennének "milliós" birkamenetek, mondjuk szeretünk Semjén Zsolti, Lázár Jani, Kósa Laja, Rogán Tóni.....stb táblákkal??
És még valami:

"Királyi esküvő" - a Wall Streat Journal európai kiadása szerint (blogs.wsj.com/emergingeurope)

1. Street. Ha már.

2. "Az európai kiadás" valójában egy blog.

3. Mint ez itt. Annyi különbséggel hogy azt nem
"Anonymus Gesta Hungarorum" írta hanem Margit Feher.
Hogy ki ez a Fehér "Margit? Nooormális?" , azt meg tessék előkeresni az ATV dominájának esti műsoraiban.
És innen, már a weyerbélázás szigorú és bevett szabályai szerint lehet idézni mint a " a Wall Streat (muhaha) Journal európai kiadása szerint"...

Ja és el ne feledjem: ORBÁNBÁNYÁK!!!!!!!!!!!!!!
@vágner21: Igazad van, orbi már 20 évesen is egy igazi paréj tsz-elnök komcsi volt, aki szereti, ha a seggéből falatoznak. Azóta meg már legalább külsőleg is tökéletesen ilyenné vált, nem úgy mint egy falusi purgyé. Hiába, ennyi idősen mindenkinek olyan arca van, amilyet megérdemel.
@csak egy néző: ("Azért arra kiváncsi lennék, ha valami csoda folytán ez a csodatévő nemzetvezető Isten eltünne, hogy akkor vajon milyen fidesz támogatottságot mérnének a közvélemény kutatók? ")

Aha. Te erre vagy kíváncsi...
Én mondjuk inkább hogy mi lenne ezzel az országgal és mi lenne a "demokratikus"(muhaha) alternatíva...

Mert momentán az agyonvert ballibák ott tartanak, mintha a magyar futball edzői és szakvezetői reggel, délben meg este, de néha éjszaka is azt mormolnák hogy "kurva Robben.Mit csinált velünk.És már gyerekkorában.Meg serdülőkorában is.Nem beszélve a felnőttkoráról. És az apjáról.Meg az anyját nézve is tudhattuk volna hogy nyolcat rúg nekünk ő és tsai.kurva Robben-" És dá kápó.

De ettől még...
Ha a fityesz marad hatalmon akkor persze, hogy bekerül a fityesz által megrendelt történelemkönyvekbe, naná.

Persze, az is elég "nagy tett", hogy orbán egyike azoknak a magyar politikusoknak, akik miatt a politika és a politikus szitokszó lett Magyarországon.

Ami miatt harmincas-negyvenes (tehát életük, munkaerejük teljében lévő), diplomás magyar emberek kijelentik teljes meggyőződéssel, hogy elmegy a büdös kurva anyjába az összes kibaszott rohadt magyar politikus!
Azt hogy mekkora politikus, nem mi fogjuk eldönteni, hanem az utókor. Ma még csak azt lehet eldönteni, hogy fényévekkel jobb, mint a többiek, csak még az nem tiszta, hogy ez nekünk jó vagy nagyon rossz. Még akár jó is kisülhet belöle, minden attól függ, hogy hogy fogja abbahagyni.
@vágner21: "jórészt megartotta 20 éves kora óta (!) a kialakult nézeteit"

Ja... Ma is ugyanaz a radikálisan liberális politikus, aki szerint "csuhások, térdre, imához", és akinek köszönhetően az ország megismerhette a teljes és kozmetikázatlan ügynöklistákat...

Öreg, le kéne jönnöd a szerről, mert túl jól sikerült a tudat-módosítás...
@vágner21: hahaha, valoban nem ugralt a partok kozott, mert volt egy part, amit a kezeben tartott egesz palyafutasa alatt
egy szelsoliberalis partbol egy tekintelyelvu, Tisza, Horthy, Bethlen nyomdokain halado begyepesedett, konzervativ, zsakutcas rendszert epit, amit nem az eredmenyek miatti tamogatottsag, hanem a felelem es az apatia tart majd egyben
meg a jol megkonstrualt valasztasi rendszer

nezeteit nem valtoztatta? csuhasok, terdere imahoz es mas szelsoliberalis nezeteket hangoztato, ateista, kommunista funkcionarius csaladi hatterbol nagyon buzgo keresztenykedo lett
melyrol jott? pontosan: parttitkar apa, partbizottsagi dolgozo anyuka, akik aztan hasitottak a kobanya bizniszben
az egesz Orban-rendszerben tobb a vezetok kozott az ex-III/III-as ugynok, KISZ titkar meg ex-MSZMP funkcionarius, mint a baloldalon osszesen, ami eleg nagy szo!

egy liberalis, szakallas rebellisbol lett egy jollakott fociimado, erkolcsi magaslatrol beszelo, oregecskedo, tekintelyelvu, "nincs koztuk kover, az a halalom" szellemben kormanyzo, szeles koru partallami gazdasagi holdudvart mukodteto vezeto lett

Legstilusosabb, leguriasabb? Legmodorosabb (Gyurcsannyal holtversenyben), urizalo...

politikuskent valoban nagyon impozans a palyafutasa
a politikahoz ert: a hatalom megragadasa es megtartasa, a politikai tuleles mestere
ebben valoban a legtehetsegesebb a rendsezrvaltas utani politikai elitben
de hogy mashoz is lenne tehetsege? az orszagot mar lassan Romania is lehagyja, pedig messze mogulunk indult
Csehorszag, Szlovakia, Lengyelorszag stb. meg mar evek ota utcahosszal vezet
persze a jol teljesito orszaghoz nem csak a politikai donteshozo hatalom kozeleben maradni es abbol profitalni kell erteni, hanem kormanyozni is
abban annyira nem remekel
de a szemelyes karrierje valoban egyedulallo a rendszervaltas utani korszakban, machiavellisztikus hatalmi jatszmakban mesterien helytallo politikus, ebben tenyleg rettentoen tehetseges
hatalmas vagyont halmozott fel o es csaladja, minden hozza kozel allo ember jol megszedte magat, valoban sikeres ebben
markansan meghatarozza a szemelyisege a korszakot, amiben uralkodik (mert inkabb ez a jo szo ra, nem a kormanyzas)
epulnek a szemelyes vizioinak megtestesulesei, a stadionok, atformalja a tarsadalmat, sose latott meretekben a kivandorlas, a statisztikak szerint persze ok is a munkavallalok taborat erositik

tenyleg nagy formatumu politikus, legalabbis hatalmi jatszmakban egedulallot alkotott az utobbi evekben, csak hogy ez az orszag szamara mit hoz hosszu tavon, az egy mas kerdes

nemzeti maz, tartalom sehol
kotelezo erkolcs es/vagy hittan
a tevedhetetlenseg tudata, hite

Magyaroszagon vilaghiru, az orszagban egyedulallo, vakok kozt a felszemu... szemelyes karrierje magyar viszonylatban tenyleg nagyivu
de ami az orszagot illeti: lesz ettol jobb az egesz orszagnak? Vagy csak par kivalasztottnak? Pl. Fecsút polgarmestere

mint a Sport szelet reklamban a neger csavo: nagyon vehemens, odateszi magat, de nem biztos, hogy jo iranyba tolja az autot
@bambanő:
"Csehorszag, Szlovakia, Lengyelorszag stb. meg mar evek ota utcahosszal vezet"

mondjuk erröl pont nem ö tehet..
@MACISAJT:
Köszönöm kimerítő és értelmes válaszodat. Mondjuk tőled másra nem is vártam mást.
ÉLETMÓD
Betiltják a rántott húst

LS

2013. november 20., szerda 15:42

A menzakosztról nem igazán lehet mit mondani, még a legelszántabbak szerint is borzalmas. A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége egy egész napot szánt arra, hogy a piac szereplőit összehívva, megmutassa, mennyi pénzből és mit kéne a gyerekek elé tenni, nap mint nap. Az új rendelet januártól lép életbe. Elvileg.

..ahha...otthon meg eszi a gyerek a rántott húst, mert azt szokta meg ! Mint ahogy óOrbán is eszi a 15 kilós sonkát !!!
A gyerekek fejlődésben vannak, a tej nem egészséges, bizonyítottan érelmeszesedést okoz !
A virslit meg felére csökkentik, MERTHOGY...NE EGYEN ANNYI NÁTRIUMOT A GYEREK ???! DE ÉDESÍTŐSZERT EHET, MERT AZ ELŐBB-ÉLETMÓD
Betiltják a rántott húst

LS

2013. november 20., szerda 15:42

A menzakosztról nem igazán lehet mit mondani, még a legelszántabbak szerint is borzalmas. A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége egy egész napot szánt arra, hogy a piac szereplőit összehívva, megmutassa, mennyi pénzből és mit kéne a gyerekek elé tenni, nap mint nap. Az új rendelet januártól lép életbe. Elvileg.B RÁKOT OKOZ NEKI ?????
NAGYANYÁINK, SZÜLEINK ZSÍROSKENYÉREN NŐTTEK FEL, OCCT MA 95 ÉVESEK.....

ENNYI ORBÁNVIKTORBARMOT MÉG NEM SZÜLT A VILÁG !!!
@kvadrillio: "Vitamin Sziget- Nyomtatás: Cikkek / Zsíranyagcsere
www.vitaminsziget.com/print.php?cikk_id=272
10%-át képes átalakítani. Sajnos a tengeri halak, azonban tele vannak nehézfémekkel és más szennyezőanyagokkal, így nehéz megmondani mi a jó megoldás."...

HALAKAT MEG EGYEN VIKTORKA !!!!! HIGANMÉRGEZÉSIG LEGASLÁBB... :)
Orbán a rendszerváltás utáni, demokráciát korlátozó posztkommunista maffiaállamot kiépítő tébolyult populista miniszterelnökként fog bekerülni a történelemkönyvekbe. Ha tetszik a birkáknak, ha nem.
Nagyon sokan használunk mesterséges édesítőszereket abban a reményben, hogy megszabadulhatunk néhány kilótól, illetve a cukorbetegek is a mesterséges édesítőktől várják az intenzív édes ízeket. Azonban sokszor nem is gondolunk bele, hogy milyen káros hatásokat válthatnak ki ezek az édesítőszerek.
A legismertebb mesterséges édesítőszerek közé tartozik a szacharin, ciklamát, aszpartam és az aceszulfám-K. Ezeknek az édesítőképessége sokkal intenzívebb, azonban semmilyen tápértékkel nem rendelkeznek
Bolognai tudósok 1800 patkányon végeztek kísérletet, hogy megvizsgálják, hogyan reagálnak az aszpartámra. Az elpusztult állatokat felboncolták és azt állapították meg, hogy ez az anyag elősegíti a nyirokszövet-daganat és a leukémia kialakulását. Néhány szakértő az aszpartamot mérgezőnek ítéli: Dr. Russel L. Baylock szerint az aszpartam lassan megöli a sejtjeinket, egy ún. excitotoxicity (izgalomba hozott toxikusság) betegség alakul ki: a neuro-sejteket túlserkentve azok halálát idézi elő. A cukorbetegek számára is nagyon káros, hiszen súlyosbítsa a diabéteszt, agyrákot és görcsös rohamokat is kiválthat. ÉDESÍTŐSZEREKET EGYENEK A GYEREKET ??????????
A COCA-COLÁT MIÉRT NEM TILTJÁK BE, AMIKOR KÖZTUDOTTAN MAGASVÉRNYOMÁST OKOZ A GYEREKEK KÖRÉBEN ?????????????????!
A történelmi szerep biztosítva van. A magyar történelem egyik legaljasabb, legkorruptabb és legkártékonyabb alakja.
Igen, így van. Orbán a jövő történelemkönyveinek dolgozik, ez a fő motivációja.
@bambanő: Tudod aláírom, hogy vannak problémák, és egyatalan nem tartom sem őt sem a fideszt sem tökéletesnek, mint ahogy tökéletességet elvárni egy ekkora szervezetben, egy kormányban, csak egy idea lesz mindig is...elérhetetlen állapot..

Ey szó mint száz, azok az érvek amiket sorolsz egy része jogos, de még így is magasan a fidesz a legkorrektebb kormányzó szövetség.

Kimondható, hogy végre van egy kormány aki nem a sarcolás uitjára akar lépni, hanem jól akarja végezni a munkáját vmennyire az emberek és a saját javukra is.

Ehhez a munkához pedig felhasználják a modern 20-21 század menezselési eszközeit, filozófiáit...

Orbán mellesleg egy profi kommunikátor... tudom hogy ez nem minden, de ebbe a tekintetbe bal oldalrol nagyon kevesen képesek csak fele annyira is mint ő
politikusként kiemelkedő, államférfiként egy hatalmas nulla

a saját hatalomvágya érdekli kizárólag, mindent ennek rendel alá
@vágner21: szinte már naponta mond ellen saját magának, így a tartós nézetek kijelentése kicsit meredek :)
@vágner21: Ez jó. :)

A fidesz volt már szélsőségesen liberális, aztán centralista, most éppen erősen jobboldali, mert az MDF bukásával ott alakult ki egy űr, amit el lehetett foglalni.

"Térdre csuhások"-tól az adjuk az uniós pénzt az egyházaknak.

Persze, pártot nem váltott, csak a párt fordult meg párszor a tengelye körül, ahogy a piaci lehetőségek ezt igényelték.
@bambanő: tökéletes összefoglaló egy említésre sem méltó "emberről" aki csupán jókor volt jóhelyen. Benyalt mindenkinek jobbra-blara azt megvárta mikor hullanak ki előle a versenytársak. A legtöbb polizikusnak volt/van vaj a füle mögött neki pusztán annyi a "szerencséje" hogy a nagyobb szarba csak azért nem tudott beletenyerelni mert túl fiatal hozzá. Amit meg esetleg kiáshatnának ellene/apuka ellen azt jl agyonhallgatják! Egy 40 évig kommunista elnyomás alatt sínylődő országban naná hogy nem egy utódpárt lesz mindíg és minednkor a kedvenc, és egy jót zsidózni mindíg is szalonképes volt ma már kimondottan elvárt dolog. Így egy fidess féle pártban csak idő kérdése volt hogy kisebb/nagyobb irányváltásokkal elérjen a célhoz. Addig meg szépen lassan mindekit elűztek a pártból aki nem dolgozott a keze alá. Emeberileg egy nulla politikusból meg "nagyformátumú" ami a gerinctelen, jellemtelen és minden más negatív vonását illeti egy politikusnak. Erre az emberre nem lehet másként tekinteni csak vagy mint egy "istenre" a hívői szemszögéből és mint egy "hazája legnagyobb ellenségére" minden más épeszű ember szemszögéből. És mint ma sajnos kis hazánkban látható az a kb. 1,5 milliós keménymag megtartja magának ezt az "istent". Szégyen és gyalázat! :( Ami a legjobb hogy még a legelvakultabb orbánhívők is az esetek 99%-ban azzal érvelnek mellett hogy a baloldal sem jobb/rosszabb! Na ilyen érvek hallatán megáll az ész és körbenéz... :(
Orbán ügyes és tehetséges srác, de azzal együtt nem ő kiemelkedő, hanem a ballib oldal jelöltjei gagyik. Pontosabban sameszok, nem dönthetnek önállóan.

Ez a Mo erős kezű vezetőre vár és Orbán Viktor személyi kultuszt alakít szerintem simán eltorzítja az egészet. Egyrészt semmi jel nem utal arra, hogy Orbán Viktor személyi kultuszt alakítana ki, másrészt az emberek többségét a politika csak olyan szinten érdekli, amely az ő személyes céljaikat támogatja. A lakosság nem erőskezű, hanem hatékony vezetőt igényel. Példa épp Gyurcsány, aki 2006.okt. 23-án erőskezűnek mutatta magát, mégis simán megbukott, mondhatni, semmiféle tekintélye nem volt.

Orbán a tekintélyét kizárólag teljesítménnyel képes fenntartani, ezt ő is tudja, így nincs szüksége arra, hogy megfélemlítse az ellenzékét, tőle nem is diktátorként, hanem a szavazatok többségét elvivő politikusként félnek.
@♔batyu♔:

"Orbán a tekintélyét kizárólag teljesítménnyel képes fenntartani"

a teljesítmény látszatával és a totális információs kontrollal - az atv-n kívül gyakorlatilag kizárólag a fidesz kommunikációja jelenik meg a tv-ben, vagy pedig semmilyen politikai gondolat nincs
@SemBoga:

"politikusként kiemelkedő"

Egy egészséges társadalom immunrendszere már régóta kivetette volna magából. Orbán sehol sem lehetne meghatározó közéleti szereplő egy fejlett demokráciában. Azt hogy őt kiemelkedő politikusnak tekintik, az egy beteg társadalom szimptómája.

Ne fukarkodjunk azonban az elismeréssel sem. Ahogy egy kollégiumi brancsból kialakult szervezett bűnözői csoport élén megszerezte a hatalmat és maga alá gyűrte az államot, maga és hűbéresei javára használva fel jövedelmeit és erőforrásait, megszállta az igazságszolgáltatás és a média pozícióit, kiiktatva elrettentő és kontrolláló funkcióikat, az valóban nemzetközileg és történelmileg is kiemelkedő teljesítmény. Anélkül, hogy az ebben elért eredményeit kisebbítenénk, meg kell jegyezni, hogy egy egészséges társadalomban ez sem sikerülhetett volna.
@♔batyu♔: "Ez a Mo erős kezű vezetőre vár és Orbán Viktor személyi kultuszt alakít szerintem simán eltorzítja az egészet. Egyrészt semmi jel nem utal arra, hogy Orbán Viktor személyi kultuszt alakítana ki" - LOL te egy viccess figura vagy hallod. Bearanyoztad a napom...!!! :)
Basszus és midnjárt 2 mondat egy postban, ami a 2013-as év legnagyobb ökörsége címre pályázhat: :)
"Orbán a tekintélyét kizárólag teljesítménnyel képes fenntartani, ezt ő is tudja, így nincs szüksége arra, hogy megfélemlítse az ellenzékét, tőle nem is diktátorként, hanem a szavazatok többségét elvivő politikusként félnek."
Kis korrekció: a leadott és érvényes (bízzunk benne...) szavazatok többségét megszerző politikai párt vezetője és m.e. jelöltje. Ez így helyes. A fidess szavazók kb. fele nem fidess hívő hanem keményen mszp elutasító így az ő malmukra hajtja a vizet, illetve a helyi fidess erős emberre szavaz és nem ov-t tartja szimpatikusnak. Én sem mszp hívő vagyok (nem vagyok egyik párt tagja sem és nem is szimpatizálok igízábó egyikkel sem) hanem nagyon markánsan fidess elutasító már 1996-97 óta. És a vikivel szemben vannak emberek akik hűek az elveikhez... :D Mint írtam: ov csak egy szerencsés flótéás aki sajnos annyira nem hülye hogy 2-szer hagyja elfutni a szerencséjét! :(
@SemBoga:
"vagy pedig semmilyen politikai gondolat nincs "

ott van a kutya elásva. Tíz éve pont ellentétes volt a kontroll, oszt mire mentek vele? Kár azon nyammogni, hogy mi megy a senki által nem nézett királyi tvben. Hogy meg mi megy a kereskedelmin, azt meg nem Orbán fogja megmondani.
Orbán a rendszerváltás politikusa volt, túlléptünk a szocializmuson, végigasszisztálta a következő időszakot, nyert egy választást a Bokros-csomag után, de nem tudta megtartani a hatalmat. Pedig minden adott volt, jól ment a gazdaság, konjunktúra volt, nekem személy szerint akkor semmi bajom nem volt vele, sőt tőlem maradhatott volna. Ezután sikeresen kettészakajtotta az országot, belehajszolta a szocikat a bukásba, a nagy ellátórendszerek átalakítását jól megfúrta, ami nem volt nehéz, mert jelentős érdeksérelemmel jártak volna. Más kérdés, hogy ennek a mocskos kapitalisták is nyertesei lettek volna(?). Ellehetetlenítette a baloldalt, következett ő és csapata. Nyert, nekem már gyanús volt, hogy fél évig sunnyogott, csontvázakat keresett, de a hívei szerint szarból nem lehet várat csinálni és jó munkához idő kell. Aztán elkezdte építeni a szocializmust konzervatív politikusként. Ez megint tetszik mindenkinek, hiszen akkor volt munka, tudták fizetni a hitelt, a háztáji gazdaságok meg virágoztak (igaz, a gazdák meg 55 éves korukban nagy számban meghaltak). Csak egy valamit felejtenek el, a kapitalizmusnál működőképesebb rendszert még nem találtak fel. Valamint Magyarországnak a fejlett nyugat rabszolgája, így vagy úgy, de a multik működtetik az országot. Simicskáék az eu-s pénzekből gazdagodnak. Hogy mi lesz a vége, nem tudom. Innen messze van Türkmenisztán, Azerbajdzsán, Fehéroroszország, odáig csak nem jutunk. Ja, és a klientúra. A szociknál sokáig ott voltak a pufajkások is, de aztán egészen kikupálódtak, Mesterházy a példa. A fideszek fiúk arrogánsak, suttyók, nagyképűek. Jól példázzák az oktatás errodálódását.
@felucca: "Mondd el nekem légyszíves, milyen tette alapján fog helyet kapni a történelemkönyvben. Csak egyetlenegy tettet mondj!"

A Nemzeti Együttműködés Rendszerének megteremtése. Az ország kiragadása a gyarmati sorból. A nép megmentése az adósrabszolgaságból. Az ezerszer megalázott nemzeti öntudat új életre keltése. A munkaalapú gazdaság megteremtése, leszámolás a spekulációalapú gazdasággal. A kizsákmányoló multik bevonása a közteherviselésbe. Sosem látott növekedési és foglalkoztatási fordulat, a magyar gazdaság példa nélküli fellendítése megszorítások és a szegények sanyargatása nélkül, a középosztály megerősítésével, a nemzeti vállalkozói réteg helyzetbe hozásával. Eredményes, kifogástalan védekezés az évszázad dunai árvizével és az évszázad magyarországi hóviharával szemben. Persze ezek az utóbbiak apróságok. De nem apróság a demográfiai fordulat. A kulturális virágzás. A színházkultúra nemzeti alapokra helyezése. A modern, hatékony, nemzeti oktatási rendszer megteremtése. A környezetvédelmi fordulat a bolsevik rombolás után. Mondjak még párat? Nem apróság a magyar nemzet újbóli egyesítése, nem apróság az Új Széchenyi Terv. De ha csak ezt az egyet köszönhetnénk neki, már akkor is helye lenne kései utódaink összes történelemkönyveiben: új Alkotmányt adott a magyarságnak!
@troll ellenpólus:

Welcome home. Remélem ezután nem hagysz ki megint fél évet.
Orbán Viktor egy kiemelkedően tehetséges ember ez nem vita, de ha mellé kellene tenni, hogy kiemelkedően tehetséges politikus, akkor ott van a kérdőjel, hogy a tehetségét mennyiben fordította közcélokra, a közjó érdekében?
1998-2002 közötti időszak volt az az időszak, amikor a bokrosi reformok után, a beáramló tőke hatására, a kiemelkedően kedvező nemzetközi országkép hatására, már az EU csatlakozásra készülve komoly reformokat lehetett volna átvinni (közigazgatás, felnőttképzés, eü.), de az Orbán kormány (majd 2006-ig a szocik)ültek a babérokon, üzemeltették az országot és avatták sorra a Millenáris emlékhelyeket.
2010-ben az ország utolsó esélyeként lett/lettek megválasztva, hogy az utolsó erőforrás tartalékokat felhasználva kisebb korszerűbb Államot, közigazgatást, egyszerűbb adórendszert, kiszámíthatóbb vállalkozási (adózási) környezetet alakítsanak ki, hogy az egészségügy és a nyugdíjrendszer, oktatás, szegénység problémáiról ne is beszéljünk.
Orbán Viktor minden, vitathatatlan tehetségét arra használta, hogy alkotmányozással szórakozzon, amelynek kapcsán azonnal nekilátott a parlamentbe jutás megnehezítéshez, a népszavazás ellehetetlenítéséhez, a kis pártok eltüntetéséhez, a választási körzetek átrajzolásához, az Alkotmánybíróság 'elfoglalásához' és súlytalanná tételéhez. A devizahitelesekkel 1,5 évig egyáltalán nem foglalkozott, utána is (most is) kimerült ez a bankokra hárításban.
A legnagyobb politikusi bűne talán mégis, hogy az utolsó nagy tartalékot a Mnyp vagyont (ami pl. simán elég lett volna az egészségügy és közigazgatás teljes reformjához, korszerűsítéséhez) úgy elverték, hogy maradtunk egy versenyképtelen, ,magas újraelosztási struktúrában, fogalma sincs senkinek mi lesz az állami nyugdíjrendszerrel 10-15 év múlva, hogyan fog felzárkózni, érdemi gazdasági munkát végezni 3-4 millió magyar.
Cserébe itt van egy baromi tehetséges demagóg, populista, aki kivéreztette az ország utolsó tartalékait és az Audi, Mercedes, meg az EU támogatások hátán átrendezi a haveroknak, meg magának a földeket, az állami kiadásokat, az EU-s projekteket.
Tényleg történelmi figura....., remek, gratulálok mindenkinek, aki felnőtt korában ilyen pót apa figurákra szorul, akiket csodálhat, ámulhat.
@troll ellenpólus: maró groteszk.csak remélem,hogy annak is szántad...
@troll ellenpólus: figyu, ugye neked van egy txt file-od, amit mindíg pofozgatsz otthon esténként és amikor kell akkor copy-paste...? Esetleg központilag osztják ki ezt a felkenteknek? Kérlek mondd hogy ez így van és téged ezért fizetnek, mert különben most helyben szívcsakrán szúrom magam ha ezt komolyan írtad.... :(
Csak hogy kiragadjak elemeket: demográfiai fordulat? Ez a matolcsy féle több gyerek születik story? :) A magyar nemzet újboli egyesítése alatt m it is értesz pontosan? A középosztály az nálad a felső 20%? AZ is lehet középen csak nézőpont kérdése... :D Megszorítsások nélküli fellendülés? Hát nem vagy gyenge be kell vallanom!! Respect!!
@barli: Orbán most tölti 8. évét miniszterelnökként és azt mondod, hogy nincs abban szerepe, hogy a környező országok 20-40% GDP növekedést produkáltak, miközben mi helyben állunk, az elmúlt 3 évhez nem tudom van-e köze Orbánnak, de ebben a három évben is elhúztak a környező országok (kivéve Szlovéniát) 5-14% GDP növekedést vertek ránk, mi most 1,7%-nál tartunk...
@troll ellenpólus: gyarmati sor?
videken minden foldet vittek a fideszes haverok, a helyi lakossag meg meg cselednek se lesz felveve a fideszesek nagybirtokaira
ez milyen sor? cseledsor? vagy meg az sem?

most is a multik termelik meg a GDP-t
a NAV botrany pont arrol szol, hogy hagyjak adot csalni a haveri cegeket
le van minden beszelve, hogy hogy fogjak kommunikalni a lakossag fele, hogy mennyire megadoztatjak most a multikat, akiknek persze meg van engedve, hogy atharitsanak mindent a lakossagra
osszekacsintanak a politikaval

kulturalis viragzas? merre? hol? Muveszeti Akademia? Komolyan?
felsooktatas lenullazasa? hogy mar olcsobb es jobb egyetemistanak lenni Becsben, mint Budapesten?
nem baj, a legjobbak mar tomegesen ozonlenek Skociaba, Becsbe egyetemre, akarhova, csak el Magyarorszagrol
es egy kulfoldi diplomaval nem is fognak hazaterni
persze ez nem baj, egy eletuk van, nem lehet szellel szembe hugyozva keresztulszenvedni a fiatalsagukat

"kifogástalan védekezés az évszázad dunai árvizével és az évszázad magyarországi hóviharával szemben" - azt hallottam azzal erosen felsultek...

"Sosem látott növekedési és foglalkoztatási fordulat" - statisztika, amibe beleveszik a kozfoglalkoztatottakat, akik ehberert vegeznek semmit nem ero munkat
plusz beleszamitjak a kulfoldon munkat vallalokat is :) aranyos

"A Nemzeti Együttműködés Rendszerének megteremtése" - szerintem senki nem kerte ezt tole, a valasztas utan kinyilvanitotta, hogy akkor most hogy igy szepen osszejott a 2/3, mindent boritanak, barmit megtesznek, ami nekik tetszik, mert a 2/3 az egy ilyen dolog
errol elotte szo se volt, egy arva szoval nem emlitettek, hogy mit szandekoznak tenni a kormanyon
jol megvedtek a manyup penzeket is, ezt se varta senki
szerinted ha tudjak az emberek, hogy meglopjak oket, akkor rajuk szavaznak?

"új Alkotmányt adott a magyarságnak" - a magyarsag ezt nem kerte, csak es kizarolag a Fidesz hatalmanak bebetonozasat szolgalta a granitszilardsagu alkotmany, amit mar joparszor igazitani kellett a hatalmi erdekeknek megfeleloen
minden jogallami intezmenyt a kormany babjava silanyitott

nem voltak Gyurcsanyek szentek, sot, az egyik legutaltabb politikus lett, ezert is kergette el a magyar nep oket olyan aranyban 2010-ben, de szerintem ha tudjak az emberek, hogy a FIDESZ ezt csinalja, ezt tervezi, ilyen amokfutast vegez, akkor nem szavaztak volna rajuk
de ezt senki nem tudhatta, mert programot gyakorlatilag nem hirdettek...

poltikuskent valoban kiemelkedo Orban Viktor
a poltika a hatalom megragadasanak es megtartasanak muveszete
ebben o a legjobb ma Magyarorszagon
kommunikacioban is magasan veri az ellenzeket

de hogy a hatalmat mire hasznalta fel... az kiabrandito
allamferfikent csapnivalo
a tevedhetetlenseg illuzioja uralja a gondolatait, rogeszmes

valoban meg fognak emlekezni rola a tortenelemkonyvek, sokkal hosszabban, mint Gyurcsanyrol
Gyurcsanyrol sem fognak sok hizelgot irni, de hogy Orbant sem meltatni fogjak, az fix

tehetseges politikus, rossz allamferfi
nagy hatast gyakorolt az orszagra, emlegetni fogjak a nevet meg sokaig... nem biztos, hogy pozitiv elojellel
a tehetsege csak a hatalom megtartasara teszi ot kepesse, nem a jo kormanyzasra
@Szamiz67: 98-02 között igenis jól csinálták. Aztán jöttek az elvtársak, és konjunktúra idején letornászták a növekedést a béka segge alá úgy, hogy közben felk**ták az államadósságot a plafonig, és még csak ekkor jött a válság, ami ezért ütött ekkorát rajtunk. Most meg pihegünk, de az előjelek jók, ezt lassan be kéne látni. Ember, az a 80% nem csak azt jelenti, hogy ennyit kell visszafizetni, hanem hogy a törlesztő is sokkal nagyobb, mint eddig, amit ki kell gazdálkodni. Azzal a sz*rkupaccal, amit 2010ben megkaptak szerintem más se tudott volna többet kezdeni. A zemútnyócévhez képest ez a stagnálás vagy kis javulás már egy elég nagy eredmény, főleg az után a nyávogás után, ami itt három évig folyt. Jájj IMF hitel nélkül jön az államcsőd, jájj egykulcsos adóval jön az államcsőd, jájj Matolcsy miniszterrel jön az államcsőd, jájj Matolcsy MNB elnökkel jön az államcsőd, stb. stb.
Semmi sem jött be. Jó hogy most mosolyoffenzíva van, meg kifényezik, amit lehet, de legalább van egykét dolog, amit lehet fényezni, eddig meg nem volt.
@barli: Nem csak az államadósság mértéke miatt vagyunk lemaradva, hanem azért mert nálunk elmaradtak a strukturális reformok. Ha valaki nem csinál érdemi hatékonyság javulást, csak üzemeltet valamit, miközben mások (pl. a környező országok)fejlesztenek, hatékonyságot növelnek és ez számunkra később lemaradást, stagnálást okoz, akkor az nem lehet jó kormányzás. Igen a szocik még jobban elszúrták, mert a reformok ott is elmaradtak, csak még a kiadási oldat is megnyomták hitelből.
Az MNyP 3.000 mrd.-os vagyon felhasználásával három probléma van.
1. Tulajdonképpen mekkora vagyonnak kéne szőrén szálán eltűnnie a közös (ráadásul egyéni számlákon vezetett...) vagyonból, tételes elszámolás nélkül, hogy pl. számodra, mint adófizetőnek zavaró legyen, a GDP 10%-a ehhez nem elég nagy?
2. Mennyiben oldotta, mentette meg a nyugdíjrendszer demográfiai okokra vezethető problémáit (mert ez volt állítólag a cél), hogy 2 év alatt eltűnt ez a vagyon?
3. Most, hogy ez a vagyon eltűnt, a 80% körüli adósság maradt (a héten 6%-ért vettünk fel dollár hitelt), miből, hogyan fogjuk finanszírozni 6%-os kamatot stagnálás, max. 1-2%-os növekedés mellett?
4. Vajon miért nem csökkent végül az államadósság, a Kormány még 1,5 éve is 70% körüli , alatti államadósságot tervezett a nyugdíjvagyon felhasználása kapcsán, de most se vagyon, se 70%? Ez se gond, mármint ha egy kormány ennyire nem tud tervezni, gazdálkodni?

Mi abban az eredmény, hogy a környező országok, akik szintén elszenvedték a válságot, szintén van adósságuk (ha nem is ekkora) hozzánk képest dinamikusan növekednek?
Szerinted, ha nem jön valakinek a megvilágosodás, hogy az MnyP vagyon nyakára lépjen, akkor hogy jöttünk volna ki, pl. a 2011-es -6,5% GDP hiányos évből, mármint a külső finanszírozók felé?
@roli101: " Mikor elvesztette a választásokat, addig hergelte a népet a polgári körökkel és a választási csalás dumával, hogy az emberik kapcsolatok, barátságok, házasságok mentek rá. És azóta van komoly elentét a két szavazótábor között. "
Ez nem éppen így van, bár az sem látható tisztán, hogy a polgári körök az miért hergelés. Legfeljebb a baloldalt hergelte azzal, hogy ennyi embert képes megmozgatni.
A két tábor közötti ellentét meg azóta van, amióta ti demokraták a 2002-es kampányban bevetettétek az uszítás nagymesterét: Ron Werbert.
@ursus artos: Gyakorlatilag konszenzus van arról a politológusok között, hogy Orbán Viktor a 2002-es elveszített választást úgy értékelte, hogy neki nem áll jól a visszafogott, konzervatív viselkedés, az ő terepe a konfliktus keresés, a harc, azóta (a TF-n elmondott 2002-es beszéde óta) ezt nyomja. Az sem véletlen, hogy a jobboldali sajtó Gyurcsányt így a felszínen tartja, okt.23 előtti, utáni napokban napi 4-5 Gyurcsányos cikk volt a kezdőoldalon az mno.hu oldalon, mert a harcos Orbán karakternek ő felel meg legjobban.
@ob.szerver: a kiemelkedő politikus nem pozitív, vagy negatív jelző

politikusként kiemelkedő, ügyes - azonban mindezt a saját érdekében kamatoztatja, azaz a társadalom számára rendkívül káros mindez
@barli: "Hogy meg mi megy a kereskedelmin, azt meg nem Orbán fogja megmondani."

végülis, a fő jobboldali médiumokból odaültetett hírigazgatók, illetve a veszteséges sávba történő adóztatással történő ijesztgetés azért mégiscsak azt mutatja, hogy de, megmondják hogy mi menjen a kereskedelmi tv-adókon
Nem értem miért mondják még mindig Orbánra, hogy "tehetséges"? A tehetség, az egy a jövőre vonatkozó lehetőségnek a felemlítése, hogy mivé válhat az illető, milyen nagy dolgokat várhatunk tőle. Ötven évesen már nem "tehetségesnek" kéne lennie valakinek, eddigre már rég bizonyítani kellett volna azt a tehetséget, ha volt valaha.

Egy 50 éves "tehetséges" ember már inkább szánalmas. Persze, ha megnézzük a Cinege utcát, a bányákat, a kertben a stadiont, akkor elmondhatjuk, hogy ez a világ életében a politikából és az államigazgatásból élő ember végeredményben ügyesen "tehetősségre" cserélte a "tehetségét".
@Szamiz67:
1: megállították a meredek adósságnövekedést, számomra ez elég
2: a nyugdíjprobléma a fejlett nyugaton ugyanekkra ha nem nagyobb és még senki sem oldotta meg
3: lásd 1
4: mert szarból nem lehet várat építeni legalábbis nem gyorsan. Hogy miért mondtak 70%ot azt nem tudom. Azt tudom, hogy válság nem volt, hanem van.

az eddigi dinamikus csökkenéshez képest meg egész jól növekszünk úgy, hogy ott tesznek keresztbe a zorbánnak külföldön és belföldön, ahol csak lehet.
@barli: Ok, akkor bocs a zavarásért, gyakorlatilag a számok nem érdekelnek, elvárásod, igényed nincs az Állam működésével kapcsolatosan.
Az eddigi dinamikus csökkenés=
1998-2010 között: 4,3 3,5 4,5 4,0 4,8 4,1 5,0 4,2 4,1 0,3 1,1 -6,6 1,3
2010-2013 között: 1,3 1,9 -1,2 0,9
Nem tudom szoktál-e adatokat nézni, de ha gazdasági világválság évét kivesszük, mint nem belső, nemzeti okok miatt kilengő évet, akkor látszik, 2007 óta egy tapodtat se haladunk előre, masszív stagnálás van. miközben a környező országokban nem ritka az évi 4%-os növekedés sem.
Orbánnak annyira betettek, hogy a két legnagyobb exportőr cég éppen 2010 óta hajtott végre két óriás beruházást (Audi, Mercedes) , úgy stagnálunk, hogy az új Mercedes gyár önmagában 1,5%-al tolja meg éves szinten a gazdaságot.
@barli: "megállították a meredek adósságnövekedést, számomra ez elég"

Az adósságnövekedést valójában nem állította meg az Orbán kormány.

Ehhez kapcsolódóan a magánnyugdíjpénztári vagyonok államosítása esetén nem arról szól a vita, hogy ez hosszútávon rendezi-e a nyugdíjakat vagy sem, hanem azon, hogy hiába szerzett így az állam 3 ezer milliárd Ft-ot a lakosságtól, a bruttó államadósság nem csökkent, miközben a nettó álamadósság meg egyenesen nőtt, mert az MNB deviza tartalékait is közben fogyasztják Matolcsyék. Így a korrekt összehasonlításnál figyelembe kell venni, hogy Orbán elköltötte a 3 ezer milliárd Ft-os magánnyúgdíjpénztári vagyon nagy részét és még az MNB devizatartalékából is használt fel.
@Anonymus Gesta Hungarorum:
"magánnyúgdíjpénztári vagyon"

Ez egy isnpiráló kifejezés.

Tovább lehet fejleszteni a "Nyúdíl helyett nyúldíj" irányba is, de izgalamas kutatási területnek tűnik a nyugdíj-nyúgdíj-nyúldíj unortodox evolúció is.
@panelburzsuj:

(mármint lenyúl, tudományos nevén Lepus)
@Szamiz67: "Tulajdonképpen mekkora vagyonnak kéne szőrén szálán eltűnnie a közös (ráadásul egyéni számlákon vezetett...) vagyonból, tételes elszámolás nélkül"

Ha érdekel a manyup sorsa, akkor googlizz rá. Szó sincs "szőrén-szálán" semmiről, egyszerűen nem néztél utána.

A 2700 milliárdos manyup vagyonból pl. 1000 milliárd kincstárjegy volt, amit kapásból bezúztak, hogy csak egy példát hozzunk.
@$pi$: Igen, nagy vonalakban megvan, a 2011-es 6,5% költségvetési hiányt is be kellett tömni valamivel, meg a MOL, EON vásárlás, stb.
DE:
1. A nyugdíjrendszer megmentéséről, meg a magas költségekkel gazdálkodó MNyp-ről volt szó, ehhez képest maradt egy már középtávon fenntarthatatlan nyugdíjrendszer, vagyon meg nincs, igaz a járulék fizetési kötelezettség maradt...

2. Egyéni számla lett ígérve, de mit fognak rajta jóváírni?
Rogán Antal 2013.04.13:
"Jelezte ugyanis, hogy az év végéig jóváírják a 2013 előtti összegeket, beleértve a korábbi magán-nyugdíjpénztári rendszerben teljesített és az állami rendszerbe átkerülő befizetéseket is."

3. Az Állam hazudott az állampolgároknak és ez elég durva, mert cégeket vett, beöntötte a lyukas költségvetésbe, először azt mondta, hogy a nyugdíjrendszert menti, aztán az adósságot akarta min. 10%-al csökkenteni, aztán ún. vegyes felhasználásban se reform, se adósságcsökkentés eredménnyel felhasználásra került.

Ilyen lehetősége még egy Magyar Kormánynak nem lesz a kezében, hogy a magyar adófizetők nagy része elfogadta (elképesztő amúgy...) az 1 millió Ft. / adófizető vagyon szabad felhasználását és ilyen nyom és eredmény nélkül felhasználásra került.
@Szamiz67: Nem mondhatnám, hogy tetszett amit a manyuppal csináltak, csak annyit állítottam, hogy nem tűnt el a manyup pénz.
@Szamiz67:
"5,0 4,2 4,1 0,3 1,1"
erröl beszéltem lényegében. Hol volt akkor még a válság?

@Anonymus Gesta Hungarorum:
márpedig megállította
barli, Elovastad ami írtam?
"2007 óta egy tapodtat se haladunk előre" , Szerintem ez lefedi, amit most írtál, semennyire se vitattam, hogy már a szocik alatt leállt a gazdaság, én csak azt mondom, hogy most pont abban a cipőben járunk (-MNyP vagyon), mint akkor, azaz rossz hatékonysággal, sok adópénzt elvonva működik az ország és ezen Orbán nem sokat változtatott.

2010,2011,2012 a környező országok + német GDP változása az általad válságnak jelzett időszakban. (A jelenlegi helyzetet inkább nagyon lassan rendeződő válság utáni időszaknak szokták nevezni.)
Szlovákia: 4,2 3,6 1,6 = 9,4%
Lengyelország: 2,9 4,5 1,9 = 9,3%
Németország: 4,2 3,3 0,5 = 8%
Ausztria: 1,5 2,5 0,4 = 4,4%
Csehország: 2,2 2,0 -1,1 = 3,1%
Románia: -1.0 2,5 0,9 = 2,4%
Magyarország: 1,3 1,9 -1,2 = 2%
Szlovénia: 0,9 0,5 -2,7 = -1,3%

A magyar befektetési ráta évek óta 20% alatt van, gazdasági szakértők szerint 25% körüli ráta kell a stabil érezhető növekedéshez, nem nagyon látom, hogy miből lesz itt a stagnálásból nagy változás.
@barli:
barli 2013.11.21. 13:06:51
@Szamiz67:
1: megállították a meredek adósságnövekedést, számomra ez elég
2: a nyugdíjprobléma a fejlett nyugaton ugyanekkra ha nem nagyobb és még senki sem oldotta meg
3: lásd 1
4: mert szarból nem lehet várat építeni legalábbis nem gyorsan. Hogy miért mondtak 70%ot azt nem tudom. Azt tudom, hogy válság nem volt, hanem van.

az eddigi dinamikus csökkenéshez képest meg egész jól növekszünk úgy, hogy ott tesznek keresztbe a zorbánnak külföldön és belföldön, ahol csak lehet.

1. Nezd csak meg, hogy hol vältott ät stagnäläsba majd növekedesbe a csökkenö ällamadossäg....
Segitek:
www.google.de/imgres?rlz=1C1BLWB_enDE535DE535&espv=210&es_sm=93&biw=1517&bih=651&tbm=isch&tbnid=xLz0zR2JJwwL9M:&imgrefurl=http://szamvarazs.blogspot.com/2012/12/a-magyar-allamadossag-alakulasa.html&docid=doHvWAUUAtmfFM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUXg/s1600/%2525C3%2525A1llamadoss%2525C3%2525A1g%252B5.jpg&w=1024&h=768&ei=WjOOUqKRAoiJ4gS3h4HYCg&zoom=1&iact=hc&vpx=186&vpy=197&dur=47&hovh=194&hovw=258&tx=148&ty=80&page=1&tbnh=140&tbnw=187&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:1,s:0,i:84
Ennyit a megällitäsrol. Mär csak az elinditäsrol nagy a kuss!
2. Nyugdijproblemära nem az a välasz, hogy mäshol sem jobb, hanem , hogy egy arra az idöre szänt megtakaritäst milyen jogcimen loptak el...
3. nem tudom mi volt ez , mert nem irtad le, igy reagälni sem lehet rä.
4. Välsäg csak Mo-on van es fülkeforradalom is es az összes szaros hangzatos maszlag amit a magad fajtäk bevesznek.
Mellesleg a növekedes a tetves multiknak es az autogyäraknak köszönhetö. Nelkülük vastagon minuszban lenne minden. Ja es a stadionepitesnek, ami meg egy kicsit hozzäad, mintha lenne magyar növekedes, de az is ADOFORINTBOL epül, allami penzen. Csodälkozok, hogy a Dozsa György ut környeket meg nem dozeroltäk le,h legyen hol eltetni ezt a tuskot.

gratulälok neked a korlätolt es kritikamentes eletedhez..ilyen birkäk kellenek Mo. mindenkori kormänyainak.
Az ország nagyurai és a külföldi hatalmasságok mindig hülye puhapöcsü vezetőket akartak a magyar trónra.

Mátyás halála után azt mondták: 'Ne legyen többet olyan vezérünk, akitől reszket és prüszköl a májunk'

Ez van Orbánnal is, a nép azonban pont az ilyen vezetőt vési 1000 évre a szívébe.
süti beállítások módosítása